Nice 2 share..

"Make urself a better person and know who u r be4 u try and know someone else and expect them 2 know u.."

Thursday, October 20, 2011

Mari Belajar Mengaji..

Nak cite pasal aku punye 1st class mengaji di ofis..Tak berapa ramai yg join sbb class tu during lunch hour..paham2 je la waktu tu seme perot nyanyi lagu keroncong..aku plak pepagi brekpes dah makan nasi lemak, so takdela lapar sgt..kalau lapar tu, pandai2 la isi..hehe..


Ustaz tu aku tak ingat namanye..beliau anak murid Tuan Guru Dato' Dr. Harun Din. Beliau bekerja..di Etiqa, bangunan sebelah je ni ha..so,berdebarla jugak sbb kalau dah mengaji Al-Quran tu, mesti dia nak check Tajwid..Aduhai parah aku ni..apapun sbb niat nak belajar ni dah lama cuma baru ni la kesampaian..aku gagahkan jugak..


So, masa yg ditunggu2 sampai..1-2pm..bila dah bukak Muqaddam Al-Quran, Ustaz mula bercerita pasal Qurban & Umrah. Cite punye cite, dah tersyok bercerita...Ustaz kata arini kita bercerita je la..sbb cerita ni pun ilmu & elok utk dijadikan panduan hidup..cite berkisar kisah, perjalanan hidup Ustaz..Kisah Qurban & Umrah, Ustaz nasihatkan agar kita jgn kedekut utk melakukan kebajikan di jalan Allah..sbnrnye tiap kebaikan yg kita buat, Allah akan balas jua dgn kebaikan..InsyaAllah.


Penghujung kelas, Ustaz bagi doa amalan utk Menenangkan Hati..Cara membacanya..boleh korang dapatkan buku ni..Ikhtiar Penyembuhan Penyakit Dengan Ayat-Ayat dan Doa-Doa Mustajab oleh Tuan Guru Dato' Dr. Haron Din (Pengasas dan Penasihat Darussyifa).


Aku pun pinjam dari ofismet aku ni ha..ye la sementara nak tunggu minggu depan Ustaz bawak. Dan 1 lagi buku Tajwid Al-Quran Rasm Uthmani.


Sampai jumpa lagi..Wassalam.

No comments: