Nice 2 share..

"Make urself a better person and know who u r be4 u try and know someone else and expect them 2 know u.."

Thursday, May 12, 2011

Nasi Mandhi/Maqlubah..

Nasi Mandhi/Maqlubah from Yamen dikenali dgn nama Ruz Mandhi..bila aku nak dapat makan ni?..asyik teringat je dari last week..sedap tu! Sbnrnye dah 2 kali aku singgah kedai makan ni tp tutup jer..baru arini aku terbaca kat internet, kedai tu bukak kul 10am sampai tgh hari jer..patut la aku dtg ptg2 dah 'yellek'..huhu..



(Gambar ihsan Google.)


Camane aku jd suke makan nasi Mandhi/Maqlubah ni? Ni semua bermula bila aku disajikan makan masa Majlis Yassin & Tahlil kat umah kawan2 di perumahan aku..Mmg sedap..aritu bila dah dok teringin tu, aku try sms sorang kakak kat perumahan aku tu..semata2 tanye pasal nasi ni yg aku panggil Nasi Arab mulanye..Dia la yg bgtau nama sbnr nasi ni..sbnrnye masa kat majlis Yassin tu, diorang dok sebut2 nama nasi ni & diorang ada berbual sesama dia pasal mana nak dptkannye..tp aku ni berat mulut nak tanye..bodoh sombong..hahahah..ghupenye dekat je..Pasar Awam Kg Melayu Majidee..ada banner..Gambo atas tu gambo kedainye la & nasinye..yummy! nak tempah utk majlis2 kat umah pun boleh..katanye RM8 utk lauk kambing & RM7 utk lauk ayam..wanna try?

No comments: