Nice 2 share..

"Make urself a better person and know who u r be4 u try and know someone else and expect them 2 know u.."

Sunday, January 16, 2011

Apa cite ni??


..Emm..kite cite pasal nasi lemak nak? hahahha..dah takde modal le tu..sbnrnye aku suke makan nasi lemak ni..tp utk masak sendiri ni, mmg kena tunggu weekend..sbb kalau masak weekdays mmg tak habis makan & membazir je..kalau weekend, bleh mkn utk brekpes, lunch skaligus..tak ke jimat tu..silap aribulan sampai dinner balik..huhu..Ada org kata nasi lemak jgn dimakan waktu pagi, nanti mengantuk..tak bleh buat keje????..kalau nak makan waktu malam, sbb dah kenyang, mate mengantuk n terus tido..hahahah..mcm2 rumors k..apapun nasi lemak yg dibuat sendiri boleh dikurangkan kandungan santannya..dan nasi lemak yg best adalah menggunakan beras basmathi..mak aku ajo..kemudian nasi lemak yg sedap juga terletak pada sambalnya..tak kirala sambal apa pun..sambal ikan bilis, sambal telo, sambal paru etc..aduihhhhh..teringat kat nasi lemak subang bestari yg di jual kat depan jalan masuk umah sewa lama aku tu..sedapnye..! yg pastinye tiap pg aku tapau nasi lemak kat situ, samada lauk sambal paru@ telo puyuh (wlupun kawan aku kata telo puyoh high colestrol tp aku ttp beli..tiap kali beli mesti dpt 5 biji telo..)..hehe..tp tu semua tinggal kenangan..Pastu pulak, nasi lemak jd sedap bila dibungkus dgn daun pisang..mak aii..nikmat sungguh rasa..bak kata kwn opis lama aku.."bapok sedap!" haha..

(Mcm ni le yg aku suke..yea..yea..isi pun kena la sedap juge..)

Nasi lemak punye cite juga, masa zaman2 sekolah dulu..tak silap sek men rendah..kat kantin ada jual nasi lemak yg sempoi..dibungkus daun pisang jugak..pastu hanya ada nasi ngan sambal, kekadang ada ikan bilis, kekadang takde..nasi lemak tu kejung je..tp sambal dia kaler merah kehitam2an gitu..bila memula makan rasa manis TAPI bila dah makan pedas giler..mencungap, memeleh air mata n air idung..tp tak pernah serik..apapun nasi lemak tu ttp menjadi rebutan budak2 sekolah..wlu pedas tp sedap!

(Ini nasi lemak aku buat..sambal udang potai tau..)
Dan adalah tak berapa nak nikmat kalau makan nasi lemak dalam bekas 'polisterin' tu..huhu..betul..tak tipu..

2 comments:

Haryati said...

nasik lemak yg di jual di kg lg sedap beb sbb car adepa buat tu penuh dgn kasih sayang ..hehehe

gagakdirimba said...

so, kite pun kena buat dgn penuh kasih syg juge..kalau nak sedap mcm tu..tp betulla beb..kalau buat tak sepenuh hati, mmg tak sedap..hahahha....