Nice 2 share..

"Make urself a better person and know who u r be4 u try and know someone else and expect them 2 know u.."

Friday, January 7, 2011

Kumpul Masyarakat..hehe

Dah sedia maklum aku pindah umah baru Feb 2010..Raye Cine..dah nak setahun dah..kejap je..mcm x caye pun ada dah ddk umah sendiri..hakikatnye umah aku tak berhias apapun..sebab mindset aku mcm masih ddk umah sewa..nak drill dinding gantung2 frame pun mcm syg/takut je..maklumla dulu ddk umah sewa lama sgt..2002-2009..Alhamdulillah hasil keje keras dpt le beli umah sendiri..skrg puas ati tiap bulan byr kat bank utk umah sendiri..

..Actually aku nak cite yg mlm td aku dah masuk kali kedua g kumpul xtvt msykt kat taman umah aku ni..Yassin & Tahlil kat tadika yg baru dibuka..Tadika Hawary. Ramai gak yg dtg..memandangkan tadika ni 1 lorong ngan umah aku, so aku jalan kaki je..g sensorang le..30 org lebih le..mcm biasa majlis dimulakan dgn nadzam (lagu puji2an), bacaan tahlil & Yassin dan diakhiri dgn makan2..waktu ni le nak berkenal2an ngan jiran..sape nama, umah lorong mana..hahahaha..lawak pun ada sbb aku ni tak pernah kumpul masyarakat..asyik2 keje..kalau kat kg tu biasala dah kenalkan..tp aku kena jugak buat benda ni sbb aku nak ddk sini selagi hayat dikandung badan..chewah..g surau ngan hubby tu biasa dah..esp masa tarawikh, majlis2 mcm Sambutan Maal Hijrah baru ni etc..tak nak le jd kera sumbang plak..nanti bila aku teringin nak buat majlis kat umah, takde plak org nak dtg..kan sedey tu namanye..

..Sbnrnye penduduk kat sini baik2 belake & muda2 sebaya aku je..yg muda dari aku pun ada..tua dari aku pun ada juga..so takdela segan sgt nak join diorang..mcm2 xtvt yg diadakan weekend mcm poco2, dancing, aerobik, kelas2 agama, belajar tafsir, tauhid etc..opss..lupa nak gtau nama persatuan kami..HELWA BDO. Skrg ni tgh dlm process nak pakai baju persatuan plak..sedondon gitu..mesti meriahkan..hehe..

..Hrpnye azam baru nak kumpul masyarakat ni terlaksana la..Amin.

No comments: