Nice 2 share..

"Make urself a better person and know who u r be4 u try and know someone else and expect them 2 know u.."

Friday, January 21, 2011

Perihal B....jd cite Tv

..Argh..aku yg tensi..bila dah brape hari tak dpt tgk tv..sejak hari Rabu sampai ari ni (Jumaat)..gara2 tuko B...... Bila call katanye dah activated, might be technical problem..bila di sambungkan ke technical dept, lama nak angkat call terus putus..bila call lg org lain plak angkat..kena bg no akaun/ic semule..pastu tetiba dia kata activate dlm masa 14 hari bekerja?? aku jd panas!! hangin 1 badan! dah le nak cancel kena byr..pastu start Jan ni dah dikenakan cukai 6% pulak..haish! Sib baik ada tv lama yg boleh jd penawar hati aku..tv yg jd harta aku yg pertama sejak bekerja di PJ..RM500, cash n carry tau..gara2 nak tgk cerekarama malam tu..skali tu tgk cite tak sedap mana pun..huhu..beli kat kedai electric depan Jaya Jusco, Wangsa Maju..Masa tu ingat lg, kat opis duk cite ngan sorang kakak ni, balik keje nak g beli tv..masa tu ari sabtu, keje..akak tu pun advice la brand ape yg baik n tahan lama..pot pet pot pet..hehe. Turun LRT, aku terus je g cari kedai electric tu..Tepat kul 8 mlm, cina kedai tu anto tv aku..maka dptla aku tgk tv sensorang dgn penuh bangganye..

Ini le tv a.k.a harta pertama aku..Tahun beli: Dec 2003. Toshiba.

Masa pindah aritu rosak, tetiba gambo tak kuar..p baiki, pastu rosak lg..baiki lg..pastu baru bukak beberapa minit dia ilang gambo..aku biarkan je sbb dah penat melayan dia..berbulan2 gak le..kebetulan nak raye aritu, kemas2 umah cube ON tv..idup plak sampai ke hari ni..Alhamdulillah.

Ini le, perihal nak cite pasal B...., dah cite pasal tv plaks..sowi..

No comments: