Nice 2 share..

"Make urself a better person and know who u r be4 u try and know someone else and expect them 2 know u.."

Thursday, January 13, 2011

Alkisah Malam tadi..

Salam..Kelas Fardhu Ain mlm tadi (Mlm Jumaat) berkisar pasal Tauhid. Mengenal Allah. Seronok sbb refresh perkara2 yg aku blajo masa kat sekolah agama dulu. Manusia mudah lupe, tak terkecuali aku..so mlm td secara langsung..ingat semula sikit2..tentang surah2 Al-Quran yg perlu dibaca tiap hari, surah2 yg sunat dibaca pd mlm Jumaat dan sbgnye..balik umah, aku berceramah plak kat hubby, berkongsi ilmu..mudah2an pembelajaran mlm td diberkati Allah. InsyaAllah. Amin.

Alkisahnye, dgn penuh bersemangat g kelas Fardhu Ain kat area umah aku nih..dah tau no umah, lorongnya..maka berjln la aku sensorang..sampai je kat lorong tu..cari2 umah tak jumpe..aku jumpe umah no 1, 3 dan seterusnya..Mana umah no. 2? huhu..tak jumpe..tgh aku dok pening fikir tu, aku ternampak sorang pompuan kuar dari umahnye..aku bajet mesti dia nak g kelas Fardhu Ain, mcm aku..aku pun berdiri je tunggu sampai dia dtg ke arah aku..dgn muke tak malu, aku tegur dia & tanye berkenaan umah yg aku cari tu..skali tu ghupe2nya umah tu depan mata aku je..umah beso (Semi D, 2 bijik yg dicombine jd 1..dasyatkan)..aku tak bajet umah tu sbb dia lorong yg sama tp arah lain..lgpun pagar dia bertutup je..pastu kami pun jalan sama ke umah tu.. (moral of the story, len kali survey dulu baru g..huhu)..

Sampai je kat umah tu, barulah aku kenal siapa sang isteri yg selalu ke majlis2 anjuran persatuan kami tu..sopan & low profile orgnye..Bila turun suaminya..aku rasa mcm pernah nampak tuan umah ni..tp kat mana ye? Puas fikir tak dpt2..takpela..sampaila waktu makan2..sembang2 sekejap..aku pun g jumpe ngan AJK sbb nak byr duit baju..tetiba terpandang photo family diorang..waktu tu terkeluarla ayat.."patutla mcm saya pernah nampak tuan umah ni, ghupe2nye yg mak dia dianugerahkan ibu mithali peringkat kebangsaan baru2 ni.." kakak AJK pun kata..betulla tu! hehe.. Sbnrnye aku tertengok siaran tu kat tv, masa aku kat umah MIL cuti beberapa bulan lepas..pastu mmg lelaki tu mention ddk kat taman aku ni..Apapun aku tumpang gembira & bangga dgn family ni..dikurniakan anak2 yg berjaya..9 org lelaki yg semuanye hebat2 belaka..patut menjadi contoh & tauladan buat kita semua..

No comments: