Nice 2 share..

"Make urself a better person and know who u r be4 u try and know someone else and expect them 2 know u.."

Friday, October 7, 2011

1st Day yg 'macam2 ada..!'

Melalui hari2 baru di tempat baru agak menyulitkan..tp biasala..kena hadapi dgn tenang..bukan tak pernah laluinye, kan? be strong..apapun yg kelakarnye arini 1st day aku keje dgn mata bengkak2 sbb byk menangis..kenape? hahahaha..kata menangis, gelak plaks..bukan ape, mak tepon malam tu, menangis..sedih sbb berpisah dgn aku semula..selama 2 tahun ni dia dah seronok sgt sbb aku dekat dgn dia..call je mesti sampai umah..skrg ni susah ler..apapun HB ada di sana..mak jgn risau k..hidup ni perlukan pengorbanan, mak..InsyaAllah, doakan anak mak ni berjaya & selamat k..


Pagi ni aku g keje naik bas gitu..camane nak naik bas ni? dah lama beno aku tak buat keje2 ni..sampai je bus stop, beranikan diri tanye kat indian lady ni..tanye brape tambang naik bas tu? maklumla..9 tahun lalu rm0.50 je ke lrt station..sis ni kata rm1 je ke mana2 destination..ok la tu..TAPI..kena guna kad plak!!!! aduhai kad amenda plak aku nak touch ni?? kad security umah BDO, boleh? merapu..

Driver bas suh aku naik bas blakang plaks..aku pun ikut je la kata dia..with no argument hokkay..bila aku naik bas blakang, driver tu cakap apa tau "amenda la driver bas depan tu..cuma awak sorang je yg takde kad tu, terima je la cash.."..pastu dia bebel lagi.."sepatutnye wlu dah ada sistem kad, tp waktu2 emergency ni boleh je la bertolak ansur.."..aku jd serba salah plak sbb dah buat driver bas tu membebel..aduhai..aku iyekan aje..maklumla 1st day kan..jgn nak sebok2 plak..pastu ghupenye bas yg aku naik tu tak pegi lrt station..tp dia lalu kat federal highway..sib baik aku ni pernah jd warganegara pj..so takle aku sesat barat..aku pun turun kat Asia Jaya & terus naik lrt dari situ..sampai gak aku kat ofis dgn jayanye buat hari pertama...pegi dah selamat..camane dgn balik plak?

Balik awal arini..sbb amenda pun tak dpt lg..ni la masanye aku nak melilau2 cara camane nak balik umah..balik dah ok sbb aku dah dpt 'temporary ID Card' so aku naik all the public transport under my company, FOC..syukurla..so dalam masa aku dok melilau dlm bas sbb bas tak gerak2 lagi, tunggu penuh skit la..tetiba aku ternampak indian lady yg aku tegur pagi tadi tu naik bas..hahahhaahahahhaa...sudah selamat aku..sbb dia akan turun tmpt sama pg td aku naik..tak gitu cik Bedah? Aish..apapun aku still jgk melilau2 tgk kawasan..sbb mungkin arini je aku sekali naik bas dgn dia..esok lusa lom tau lg...apapun hingga hari ni, aku dah ok dah..he he..kejap je..layannnnnnnnnn..

Environment tmpt keje baru..Alhamdulillah, setakat ni..best sgt..dpt bos yg baik & understanding..harap berjalan lancar sampai bila2..InsyaAllah.

No comments: