Nice 2 share..

"Make urself a better person and know who u r be4 u try and know someone else and expect them 2 know u.."

Friday, October 21, 2011

Stesen Seterusnye..

Apa kaitannye beb? bila aku email pepagi kat ofismet aku subject: stesen seterusnye..dia tekejut, ingatkan ada projek baru, tambah stesen..hahahaha..




Sbnrnye arini during lunch hour aku kena gagahkan diri pegi beli tiket bas nak balik JB minggu depan..kat mana tu nak beli? Terminal Bersepadu Selatan (TBS)..korang tau ke? Aku mmg tak tau..huhu..Kat Bandar Tasik Selatan. So after get some info from friends, aku pun g la..menonong mcm2 tau je..aku biasala..hehe..skrg dah jd lone rangerkan..






Apa kawan2 aku bgtau aku..?


1) Naik LRT dari ofis & stop kat Masjid Jamek..


2) Sampai stesen Masjid Jamek, tuko STAR..make sure STAR yg aku nak amik tu tulis 'Sri Petaling' tau. (Sampai Masjid Jamek ni la aku ternampak sorang mamat jalan terkedek2..dari blakang aku dah cam dah..ofismet aku ler, yg duduk sebelah aku tu..kejo punye kejo tak dapat..jalan terkedek2 tp laju..ampeh tul!..muskil aku, masa aku kuar td dia kat ofis lg..tetiba dah ada kat depan aku..isk!)


3) Pastu naikla STAR ke Stesen Bandar Tasik Selatan. Maka sampai la aku di TBS, okey...opss lum sampai lagi..aku cuma nampak TBS tu kat seberang jalan sinun!


4) Kena jalan kaki beb ke TBS, agak jauh gak..sbb 1st time aku sampai situ, so aku pun ikut je org2 yg bawak beg beso..dah tentu dia ke sana kan? hehe..






Sampai kat TBS, melilau aku cari kaunter bas yg aku rasa ok dgn jiwa aku la..Transnasional. Takde beb..! Kaunter tiket kat depan tu ghupanye utk seme2 bas yg ada logo kat situ..aku takde plak menanye..kan aku dah kata td, kena berlakon mcm pandai! hahahaha..so, aku menonong lagi ke dalam..maka ternampakla aku tulisan Transnasional dan beberapa kaunter lain..lepas settle urusan aku beli tiket (2 way) barula aku tanye kakak kat kaunter tu, nak naik bas kat mana? hehe..Dia pun dgn baik hatinye, terus tulis no platform kat tiket aku & bgtau direction nak turun ke platform..tq, Sis..






Pastu aku menonong lagi nak balik ke ofis semula..sampai kat stesen BTS tu, aku jd bengong kejap sbb aku kompius nak naik train ke mana? haha..tu ler, asyik tanye camane nak pegi..nak balik tak tanye plaks..aku dok call kawan aku tp tak angkat plak..aduhai..sekali lg nekad..tgk keliling aku..td aku dtg train berenti sblh kanan aku..so balik mesti belah kiri..hahahahahhaha...kalau salah pun aku nekad bleh benti kat mana2 stesen & tuka..oklah, tawakal & akhirnye BETUL! aku naik train yg betul..sampai ke masjid jamek semula..




Alkisah sampai kat masjid jamek, aku nak turun ke LRT stesen plak tak boleh..dok cari2 mana lorong OKU, tak jumpe plak..selalunye kat LRT stesen ada tulis 'UNTUK OKU SAHAJA' . Cari punye cari jumpela sudahnye..tp takleh nak masuk..aku pun melilau cari staff kat situ & nampak polis bantuan..mcm biasala kalau dah jumpe abg polis, dia dok tanye nape aku nak lalu ikut situ..? Aku pun bg tgk pass aku & dia bagi lalu..huhu..maka sampaila aku di ofis dgn jayanye..hehe..




TBS ni mmg bagusla..baru..tmpt pun ok..dah mcm soping komplek jugak..so, lepas ni akan kerapla muke aku kat sini..hehe..


No comments: