Nice 2 share..

"Make urself a better person and know who u r be4 u try and know someone else and expect them 2 know u.."

Monday, October 17, 2011

My office..today.

Aduyai..sejuk tul opis ni..mau kejung aku kalau tiap2 ari mcm ni..bos aku takde 1 minggu, so dia bg aku keje sikit utk disiapkan..taraaaaaaaaa..dah siap pun..maka aku pun cari keje lain plak..datang mengacau 'abg jono'..Abg jono kata petang2 nanti dia dapatkan dokumen utk aku, maklumla dia kan otai kat sini..tetiba tgh aku leka berangan, abg jono datang..Nah! ambik ni..awak nak sangat tadi, kan? ler..kata petang! kenapa dah datang? Emm..takpelah, hamek je la..Abg jono pun takde keje gak..hahahahaha..bercakap pasal abg jono ni, sbnrnye nama dia sedap je..tp dia digelar abg jono kat sini..aku pun tak buat backgound checking lagi..hahahaha..i pollow..


Tgh aku leka buat keje, tetiba mamat sblh aku ni tegur aku..dia tanye pasal cctv kat depan aku plak! selama hampir 3 minggu ni aku tak perasan pun ada cctv kat situ..alamak!! abeshla, pangai buruk aku, mengantuk di ofis, main2 sms, tepon2..hahahahahaha..aku bgtau mamat sblh aku ni, rasanye tak function kot cctv tu..hehe..kompiden je..tetiba terasa nak tanye plak kat budak2 kat sini..budak2 tu kata cctv tu 'berfungsi'! adei..kejung skali lg..dah le btl2 depan aku..bila aku meronda dlm ofis ni, ghupenye ada byk lg cctv...emm..selama ni aku cuma nampak cctv depan lif je..tu le len kali perati dulu sekeliling..jgn main taram jer...


Buat keje sambil dengo lagu..ok ler tu..kalau tak ngantuks! office ni senyap sunyi je..riuhnye bila waktu dah nak lunch & dah nak balik..tapi ada gak 1 group tu, ketawa2..rasa mcm nak join tapi malu2 plak..hehe..tgh dok leka baca dokumen, tetiba sorang ofismet aku dtg bwk sampul surat..ofismet aku kata "akak baca dulu, pastu pass kat org lain plak k.." ?? bila aku baca kat dpn sampul tu ghupenye donation utk sorang staff kat sini sakit..nak tolong meringankan beban..mmg aku tak kenal tp mudah2an dgn iringan doa & sumbangan yg seberapa tu dptla meringankan beban dia..takdelah mention sakit ape kat envelope tu..cuma bgtau sedang sakit & menjalani rawatan..bila aku tanye semula kat ofismet aku, ghupenye cancer colon, tahap 4. Aduhai..sedih dgr..mudah2an dia tabah menghadapi dugaan dari Allah ni dan moga cepat sembuh dan dapat menjalani kehidupan seperti biasa. Takde yg mustahil dlm dunia ni, dengan keizinan Allah. InsyaAllah.


Kita yg masih sihat ni, byk2 bersyukur dan berdoa k.

No comments: