Nice 2 share..

"Make urself a better person and know who u r be4 u try and know someone else and expect them 2 know u.."

Monday, July 9, 2012

Penangan Cik Bedah..

Makan ape tu, korang..yummy! Mesti korang terkezut tgk entry aku kali ni..variety of foods..he he..perasaan! korang, tolongla ini semua bukan aku yg masak..tapi Cik Bedah aka kakak Seketeri yg masak..dah tu apsal plak aku yg teruja menepek di blog aku ni..? tak malu betul la aku ni...he he..mestila ada sebabnya..
"Spagheti Carbonara tetamu tak maghi"
 Sebabnya adalah....pepagi Cik Bedah dah emel kat aku, emel gambo2 makanan yg dia masak last weekend..Aku pun bantai gelak bila baca tajuk2 masakan dia..korang tengokla tajuknye tu..yg paling lawak "Spagethi Carbonara tetamu tak maghi"..sebabnya dia masak Carbonara tu utk tetamu dia yg dah call beriya nak datang tp sudahnye tak datang..dah le tak datang, tak bagitau plak tak jd nak datang tu..adoii..sian Cik Bedah..apapun Cik Bedah sempat lg bgtau yg dia terlupa nak bubuh buah zaitun yg kami beli di market Isetan, klcc ari Jumaat lepas..so, bole la buat lg utk geng2 ofis pulak ya, Cik Bedah..
"Grilled Salmon tuang sos black pepper je"

"Pucuk Ubi Azy campo Cendawan Masak lemak"
Sayo pucuk ubi ni plak, ada kisahnya juga..pucuk ubi ni pemberian ofismet kami nama Azy..Si Azy ni mmg bagus, suka sedekah tanaman2 yg ditanam..selalu la kami dapat free serai, daun limau purut, limau kasturi, pisang..mcm2 la..kalau bawak g ofis tak agak2 punyela byk..semput nak menghabiskan..tu la kalau berbudi pd tanah kan...berbalik pd gambo kat atas tu, Cik Bedah pun masakla pucuk ubi tu dicampo cendawan katanye..tak pernah terfikir plak masak lemak pucuk ubi bubuh cendawan, kan? kreatif betul Cik Bedah...Kelasss gitu.

Korang jangan tanye aku resepi pulak..mmg la aku tak tau..ha ha ha ha..

Teruskan memasak Cik Bedah..nanti anto gambo lg k..he he..


No comments: