Nice 2 share..

"Make urself a better person and know who u r be4 u try and know someone else and expect them 2 know u.."

Tuesday, July 17, 2012

Terpedaya ke Aku..?

Alkisah cite minggu lepas plak..ari Jumaat lepas, tetiba aku mcm tensen dgn Tab aku ni..bukan ape, kelembapannya waktu nak access intenet menguji kesabaran aku..pulak tu ada problem nak updet blog kat situ..hangin la jugak kan..bila tanye Cik Bedah, buleh pulak dia updet blog dr situ..adei..menyirap rasa..huhu..

Dalam tensen2 tu, Cik Bedah pun datang bgtau cara2 nak akses ke blog tu..bukak2 intenet tak buleh..hadoila..lama menunggu..nak guna wifi ofis, aku tak gheti..ye la kena ada password bagai kan..pastu Cik Bedah pun bgtaula yg dia punye internet pun slow sblm ni tp en suami dia dah upgrade jd laju gitu..kelasssssss..kebetulannye kami gunakan sim card dr kampeni yg sama iaitu....aku?? nak le jugakkan..? hehe..kasi laju gitu..

 Nak dijadikan cerita, kebetulan petang tu aku g terminal bas sbb nak balik kg. Jalan punye jalan, ada adik2 buat promotion pegang flyers kat situ..aku pun buat dek je (mmg pangai aku kalau jalan sorang2 akan buat dek dgn semua org..hehe)..tetiba budak2 tu tahan aku plak..adoyai..malas tul aku kan...? he he..

Muke org 'blur' - gambo ihsan google
Tapi nak wat camane, aku layankan jugak..bermula la sessi soal jawab aku dgn dgn adik2 tu..huhu..adik2 tu tanye aku ada guna broadband ke tak? Ofkoz la ada kan..? pastu dia tanye lg, brand apa? aku katala dgn penuh semangatnya bgtau....Tanpa aku sedar yg booth kat situ adalah nama yg aku sebut..bukannye apa, aku keliru dgn warnanya..dua kampeni yg guna kaler yg hampir sama..sblm ni aku pernah tanye pd ofismet aku, pasal benda ni? Ofismet aku kata bukan kampeni yg sama..
So berbalik pd cite td, mcm2 soklan ditanye la..guna yg brape hengget..brape GB..dah brape lama..service ok ke tak..ofkoz aku kata lately ni a bit slow..NAH!! itula jawapan yg diorang tunggu...SEBAB? diorang sdg buat promotion upgrade kelajuan (GB) yg ada..adei..

Maka, lepas dia bgtau yg aku tak perlu buat buat byrn tambahan, bayaran yg sama malah ditambah GB..aku pun setuju untuk isi form...2 form ok..sbb aku guna 2 sim card..1 utk aku, 1 lg utk en suami. Sekali dah siap isi form, n aku pun dah masuk2kan dalam beg..ready nak p collect tiket bas plak..TETIBA adik tu kata semua dah settle, yg belumnya duit je..Aik!! duit ape pulak..? Ghupenya, kena bayar harga 2 sim card tu..Barula aku faham, aku sbnrnye register baru, dan kena byr semula harga 2 sim card tu, bila dah activate je (within 24hrs) kita kena call n terminate service sim card yg terdahulu..adoi..kalau aku tau, mmg aku tak buat..! Mmgla ada niat nak upgrade tp bukanla waktu tu..Aku ingat, bila isi form tu dia akan link dgn account yg sedia ada.. huhu..Nasib baik aku ada fulus xtra, kalau takde camane..? tak ke naya..lain kali bgtau awal2 dik oiii..huhu..

Kekadang benda2 mcm ni la yg buat aku serik, takut..etc..Mungkin silap aku tak tanye betul2..apapun..TERPEDAYA KE AKU..?? SENDIRI MAU INGAT!



3 comments:

mama uzie said...

memperdayakan diri tu namanya mihahhaha..saboorr laa yerrr

gagakdirimba said...

Aku pun rasa mcm tu jugakla..hahahaha..jahat kau..terpedaya laaa..

Erra Manik said...

hehe, tektik dia berjaya ler sb ada org dah terkena!