Nice 2 share..

"Make urself a better person and know who u r be4 u try and know someone else and expect them 2 know u.."

Wednesday, July 18, 2012

Aku yang Sebak..


Kisah minggu lepas juga...banyaknye kisah minggu lepas aku nih! banyak berjalan luas pandangan..tak gitu korang? hehe..


Masa aku dok tensen2 pasal TERPEDAYA KE AKU tu kan..maka aku pun pegi la tukar tiket bas di kaunter..gitula kekdahnya kalau beli tiket di luar atau online, kena tukar tiket kat kaunter 'Boarding Pass'. So kat tiket yg baru tu nanti akan tertera nama korang, gate no berapa korang kena naik bas, nama bas, time etc..memula aku musykil gak, camane diorang boleh announce nama org tu bila bas dah nak jalan tapi penumpang takde lg..ghupenye kena tukar tiket dulu..sblm2 ni takde tukar tiket..so, ada improvement la kan..so, korang takdela tertanye2 gate brape korang nak naik bas..dah terang lg bersuluh ye..Terminal yg canggih, ofkoz service kena baik dan cantik juga..ala2 kat airport gitu..meriah...ha ha

Tapi bukan tu yg aku nak cite..OK..pas aku amik boarding pass tu, aku pun membeli belah, biasala kan..kudap2an dlm bas..(hakikatnya tak makan pun..hehe..) aku pun nak turun ke gate 3, so kena turun escalator..tiba2, ada sorang pempuan cacat penglihatan berdiri kat tgh2 jalan, mencari arah ler..aku pun teragak2 gak, nak tolong ke tak (bukan ape, manatau dia tgh tunggu seseorang)..he he..mesti korang fikir yg aku ni berfikiran jahatkan..? huhu..aku takdela sejahat tu korang..haih! Maka aku pun ringan mulot aku ni bertanye;
Aku: "akak nak ke mana..? nak saya tolong?"
Kakak: Tanpa bersuara, dia pun tunjuk tiket bas dia.. (aku tak tgk ke mana dia nak pegi..tp aku nampak tiket bas tu tertulis 7.30pm, Gate 1).
Mencari cinte..muehehe..
Di Eskalator;
 Terus tunjuk tiket kakak tu kat Polis Bantuan...dalam masa yg sama aku lupa keluarkan tiket aku..Adei..sudahnye....;
Polis Bantuan: Berapa org nak naik bas ni?
Aku: Alamak..saya pun nak naik juga.
Polis Bantuan: Akak naik bas yg sama dgn akak ni ke? (merujuk kepada org yg aku bawak tu)...
Aku: Eh tak, saya naik bas lain..saya terserempak dgn dia kat depan tu tadi..(sambil keluarkan tiket bas aku..waktu yg sama 7.30pm tp Gate 3)..
Polis Bantuan & Aku: Sama2 menarik tangan pempuan tu..tapi pastu dia lepaskan..
Polis Bantuan: Akak nak bawak akak ni turun skali ker?
Aku: A'ah, takpe..biar saya bawak dia.
Polis Bantuan: Kalau macam tu, terima kasih ye, Kak.
Aku: Sama2.


Maka aku pun turun, hantar dia ke Gate 1. Pastu aku beritahu pada pekerja yg bertugas di kaunter check tiket tu, suh tengok2kan kakak tu..dalam masa yg pempuan tu tanye aku, dia berada di Gate berapa? Aku bgtau dia yg dia berada di Gate 1. Dia pun ucap terima kasih pd aku..Tinggalkan dia duduk di situ..aku plak teruskan perjalanan aku ke Gate 3. Dalam aku berjalan tu, aku rasa sesuatu dlm hati aku..SEBAK!!! Dalam masa yg sama, dada aku terasa lapang..dan aku senyum sendiri..bersyukur kerana cukup sifat, sempurna akal, dapat menolong org lain pd ptg Jumaat yg berbahagia itu..

1 comment:

mama uzie said...

uwekkksss macam sama jer cerita kita jahhhh mihahhahaha...