Nice 2 share..

"Make urself a better person and know who u r be4 u try and know someone else and expect them 2 know u.."

Tuesday, July 17, 2012

Menjelang Ramadhan..

Memandangkan Ramadhan bakal menjelang minggu depan, maka kelas mengaji kami ditutup utk seketika..sebulan je tutup..bukannya apa, bulan puasa ofis bg rehat 30 minit je..mana sempat nak adakan kelas mengaji..rushingkan..kesian Ustaz nak berkejar dari bangunan sebelah ke ofis ni..jd sblm tu kami dah sepakat mengadakan Majlis Yassin & Tahlil. Mudah2an niat kami ini diterima oleh Allah.


Majlis berjalan dgn lancar mcm yg dirancang. Dimulakan dgn bacaan Yassin diikuti dgn Tahlil. Kami tak ramai, dlm 9 org je..namun cukup meriah. Senarai nama2 arwah kaum keluarga di baca utk setiap ahli..maka termasuklah arwah Ibu Mertuaku..Al-Fatihah (14 June 2012), belum ada entry ni lg..sbb kalau aku mula menulis, mesti aku sedih..dah mula dah, muka aku panas, airmata bergenang..isk..isk.


Di akhir majlis Ustaz bacakan doa..Ya Allah! mmg rabak mata aku wlupun aku dah control sehabis baik..mana mungkin aku dapat tahan, bila Ustaz baca dgn penuh khusyuk, nada suara yg bergetar, Ustaz sendiri sebak..apatahlagi aku insan biasa yg byk dosa ni..ramai juga rakan2 mengalirkan air mata..Doa2 dipohon utk arwah2 yg telah meninggalkan kita, ahli keluarga yg masih hidup, buat para suami, isteri, anak2..Ya Allah, tabahkan hatiku..


Sebelum meninggalkan majlis, Ustaz terlebih dulu memohon ampun dan maaf pd kami, begitu juga sebaliknya kami meminta ampun dan maaf, zahir dan batin dari Ustaz, atas segala salah silap kami sepanjang tempoh pembelajaran hampir setahun ni..begitula sebaiknya, sebelum menjelang ramadhan, kita saling bermaaf-maafan antara 1 sama lain..supaya ibadah puasa kita mendapat keberkatan dari-Nya. InsyaAllah.


Lepas majlis mcm biasala kan..makan time..menu arini pilihan kumbang dlm taman..En. Zainol. Mmg sedap!..Bukhara Briyani (ayam)..puas hati sgt2..
Ini dia kotak nasi tu..Bukhara Briyani.

Tu dia, ayam menyorok dlm nasi..kuah dhal dlm tupperware kecik tu, telo rebus, acar..mmg sedap..makan nasi je pun dah cukup sedap..

Website & telephone no..kalau berhajat utk buat majlis ke..

Sorry gambar blur skit..Pn Ayu kita amik guna enpon..credit to Ayu. Ngee..
Apapun majlis arini mmg memberi manfaat utk aku dan rakan2 mengaji..moga majlis2 mcm ni akan berterusan sampai bila2.

Buat sahabat yg membaca blog ini, aku pun nak sgt memohon ampun dan maaf atas segala salah silap selama ni..Maaf zahir & batin. Bukan sbb nak raya je minta maaf ye, tp nak pose ni wei..
SELAMAT BERPUASA.

No comments: