Nice 2 share..

"Make urself a better person and know who u r be4 u try and know someone else and expect them 2 know u.."

Saturday, March 3, 2012

Weekends..

Weekend tiba lagi..
Apa korang buat weekend mcm ni? ada yg memasak, try resepi baru, ada yg yg jalan2 dgn family, ada yg bersantai di umah ngadap tv, ada yg balik kg..aku..weekend yg penuh dgn ke sana dan ke mari..
Sejak aku keje kat kl ni, hidup aku byk atas jalan..weekend tiba je mula fikir samada balik jb, batu pahat, melaka atau duduk kl berehat..memang memenatkan, meletihkan..ramai yg pertikai cara hidup aku ni yg ke hulu ke hilir ni..dan ramai yg tak sanggup laluinya..alasan demi alasan aku dgr..namun aku pekakkan telinga wlupun kekadang hati aku sakit..bagi aku inilah yg dinamakan pengorbanan..hanya aku & DIA yg tau kenapa perlunye aku berada jauh dari keluarga..
-home sweet home-
So, last 2 weeks aku balik ke jb..rumahku syurgaku..rasa seronok tp tak lama..sebab dah kena balik kl semula..aku plan nak amik cuti & duduk umah lama2 cikit..huhu..
Last week, aku balik melaka pulak..umah parents in law aku..buat pertama kalinya sejak aku jadi menantu, aku duduk dapo sorang2 memasak..sebelum ni tiap kali waktu memasak mesti aku & mil aku akan duduk di dapo..sambil memasak, sambil sembang2..aku pulak akan tolong2 je sbb mil akan masak utk kami..kali ni situasi berbeza..sejak mil aku sakit, dia dah tak turun dapo lagi..biarla dia berehat..aku pulak yg sesekali balik ni memasak..apa rasa masakan aku..? segala rasa ada, tawar, masin, masam seme ada..hubby dah biasa rasa masakan aku yg mcm2 rasa ada tu..tapi family yg lain jarang2 makan masakan aku..mesti susah jugak nak terima..takpelah, learning process..cuba perbaiki dari masa ke semasa..
Next week, ada wedding plak kat Sg. Siput, Perak..bercakap pasal sg. siput ni..nak tergelak pun ada sbb kawan aku ni 1 ari tu dia g sg siput..so, aku tanyela wat pe g sana..? korang tau apa jawapannya "..cari siput kat sungai.." aduhai..mcm2 la..apapun nak g sg siput sbb nak tgk anak sedara yg sorang tu...

No comments: