Nice 2 share..

"Make urself a better person and know who u r be4 u try and know someone else and expect them 2 know u.."

Wednesday, February 22, 2012

Kisah Ular..

hai korang..pagi khamis aku hari ni dimulakan dengan gelak tawa je..ada cite yg mencuit ati aku sbnrnya..
..tgh aku buat keje, tetiba ada sms masuk..aku pun bacalah sms tu..sms tu suruh aku baca suratkabo kosmo page 45, ada cite 'best mereng' katanye..kbtln mmg aku tiap2 ari beli kosmo, so aku pun selak la..hahahaha..belum2 lg dah gelak..sbb aku tau kenapa kawan aku ni cakap mcm tu..sbnrnya ada gambar ular ngan cicak berkaki dalam tu..hehe..penggeli ular kawan aku ni..nak mkn mee, tapi sbb dah ternampak gambar ular, langsung tak jd nak makan..pastu dia nak buang page suratkabo yg ada gambar ular tu..punye la geli..kelakar betul kawan aku ni, kan? haha..tetiba aku teringat, dulu pernah kawan aku ni cerita..g outstation tido kat hotel..kbtln ada suratkabo gambo ular..malam2 tak boleh tido..amik suratkabo tu, letak jauh2..baru bleh tido..aku ape lg, bantai gelak la..mcm mengada2 kan..? ingatkan skrg dah berubah..ghupenya masih lagi..kesian kawan aku ni kan..nak hilangkan rasa geli tu berbulan2..
Kawan, my advise..jgn fikirkan sgt pasal ular tu..fikirkan benda2 lain yg best ok..nanti ilangla..moral of the story, tak boleh cite pasal ular atau yg sewaktu dgnnye pd dia ni..kompem ilang selera makan nanti..kalau terserempak ular camane agaknye? mau melompat..! Auww!
Punyela tak sedar, sambil baca sms, gelak2 bagai nak rak..kakak seketeri dok sekodeng aku dari glass panel aku ni..dia pun ikut gelak tgk aku gelak..belum tau cite lg tu..kalau tau mau gelak sakan..!

Nape mate mengantuk..

Uols..arini aku mengantuk lagi..ape aku dah buat mlm tadi sampai ngantuk tak sudah2 ni..aku rasa minggu ni aku mengantuk jer..hehe..tido awal ngantuk, tido lewat ngantuk, lepas makan ngantuk, minum milo ngantuks..aduhai..ssh la camni..


Keje byk nak settle by April..KPI dept kata bos..tp tiap ari bertambah2..arini bos cuti..apa beza bos ada ngan tak? sama je..keje ttp keje, ngantuk ttp ngantuk..ke lagu2 'jiwang mereng' ni yg buat aku ngantuk? haha..suke ati kawan aku ni kata lagu2 aku 'jiwang mereng'..asalkan aku tak 'mereng' sudah..korang tau ke 'mereng' tu ape? ha ha..'Mereng' tu = bahasa jawe la..mcm gila la, tak siuman..adik beradik 'gonjol'..ha ha..betul ke aku punye definition nih? Abis la aku..

Emm..lambat aku rasa masa berlalu..kuar ofis nanti kompem dah tak ngantuk..he he..

kawan aku kata "g keje mcm cikgu, keje mcm lembu, balik mcm antu.." ha ha..balik mcm antu sbb rushing nak balik awal..kalot2 gitu..macam2 la kawan aku ni..
2 b continue, friends..

Wednesday, February 1, 2012

Selamat Hari Wilayah uols..

1 Feb 2012..hari wilayah..so aku tak keje..sbb ofis aku kat Bangsar..KL ler tu..suke2..


..seronok tak sambut hari wilayah? seronoknye sbb cuti..dpt merehatkan badan & minda..duk umah santai2..layan tv..layan intenet..buat keje sekolah..tingat umah aku nun di jb..apa khabar agaknye..dah 2 minggu tak berjumpe..pokok2 yg aku tanam..subur ke kering?..susah nak akap..ha3..


congrats to my colleagues yg join perbarisan sempena hari wilayah sabtu lepas..juara lagi..cayalah..tumpang hepi for them..kaler2 uols..hijau, merah, kuning..berpayung2 bagai..


..selamat hari wilayah, korang..

Monday, January 2, 2012

Hepi New Year, Friends..

1st of all, i want to wish all my friends..Hepi New Year 2012. God bless u, friends.


Ape perasaan sambut new year? Takde perasaan sgt la, sbb..rasa sedih tinggalkan 2011 yg byk dugaan & cabaran..pahit & manis..sesungguhnye 2011 mematangkan diri ini. Hopefully 2012 membawa kebaikan dan segala yg baik2. InsyaAllah.


Ramai kawan2 ucap hepi new yr, tak? Ada..dah tentu ada..ada yg kul 12 mlm wish, ada yg kul 9 pg..dah tentu ucapan2 tu sgt membahagiakan diri ini..memberi semangat dan dorongan utk lebih maju di 2012..


Buat semua, kita tinggalkan kesedihan, kita maju ke depan utk masa depan kita dunia & akhirat k. Moga dipermudahkan urusan kita..


HEPI NEW YEAR 2012. YIPPI..!

Saturday, December 17, 2011

Salam 1 Malaysia di Hari Sabtu..

Friends..agak lama menyepi..bukan tak sudi nak menulis tp agak bz lately ni..itu yg sbnrnye..keje semakin bertambah, team building department di Perak, Cousin Wedding, MIL hospitalized mcm2 lagi..tu yg terdaya nak menaip kat sini..

Apapun friends, hrp u all hepi with ur life, ur carrier, family etc..

Chow!

Monday, October 24, 2011

Dia kata aku macam 'tikus'..

Aku nak apdet cite pasal tikus? Dah mcm takde cite lain plak aku nak story..mesti ada sebabkan?




Erm..aku sbnrnye dah terbiasa keje balik on time..sejak di CIC lg..apun selalu berdoa moga2 keje baru aku ni bleh balik on time..hehe..skali tu, Alhamdulillah..nampaknye kat sini pun semuanye balik on time..atau lebih2 sikit la..kami keje sini ada 2 waktu..8.30-5.30 dan 9.00-6.00..so aku amik 8.30-5.30..at least kalau aku balik kul 6 pun, kira dah extra 30 minits..ok le tu, kan..lgpun bos aku masuk 8.30..kekadang belum kul 8, dia dah sampai..takkan aku nak masuk kul 9..isk! lawan tokey plaks..hehe..


Bila dtg pepagi kira ok lg sbb jiran sblh aku ni takde..so aku nak buat ape aku suke pun takde hal..tapi bila menjelang kul 5.30 tu, biasala aku dok mengemas2 meja, sok sek, sok sek..bukak tutup drawer, gedegang gedegung, tolak tarik lemari szrap, szrup..belum lg entah ape2 bunyi2 tambahan..dgn mulut2 aku bising ajak jiran aku ni balik..lelama dia gelar aku tikus plak..memula aku aku tak sedar gak..tp bila 1 hari tu dia bercakap "macam tikus la ko ni..", kekadang tu dia kata "tikus dah buat keje.."..hahahahaha...jahatkan jiran aku ni..dia pun sama gak, kekadang lum 5.30 dah balik sbb dia ikut jam tangan dia..bkn jam yg kampeni dah set kat laptop..hahahaha..pastu marah aku sbb tak bgtau dia..padan muke! hehe..aku ingat dia dah tau sbb dia lebih awal masuk dari aku..abisla..tolak gaji..hahahahaha..


Tak kisah la tikus ke amenda, janji aku bahagia dpt balik cepat..to make sure kul 7 aku dah ada kat umah..hehe..


So, smlm aku tiba umah je, tetiba tekak tingin nak mkn ayam padprik..aku pun ape lagi mulakan langkah pencak silat aku..kbtln bahan ada..zasss..tak sampai 15 minit siap ayam padprik aku..


Ini gambo gugel..hehe..jgn terpedaye k..aku punye lagi cantik & syedapp..haha (tingat ayat power kwn aku, seme makanan org masak tak sedap..dia masak je yg sedap..! hahahaha).


Chow..

Kasut berbunge Oren..

i'm so sad!..i'm so sad!..aku rasa 'kehilangan' smlm..kenapa?


nak cite pun naik segan aku..tp takpelah..kisah & teladan ok = moral of the story. Hahahahaha..belum cite dah gelak tp cite sedey..tak ke bengong tu namanye? ermm..cenggini..ptg smlm lepas Asar tu aku ngan kakak housemate aku g Giant, Kelana Jaya. Sajela jalan sambil beli barang dapo skit..jalan punye jalan..aku teringat sandal yg aku beli kat JJ Bukit Raja, tp budak kedai tu tak jumpe sandal tu..dah le tak jumpe langsung tak gtau aku..tunggu dekat 30min, aku blah la dgn hampe..so, smlm aku jumpe kedai kasut yg sama..cari punye cari..yes! jumpe..! terus bg kat auntie kedai tu & bgtau size..size 6 je..so, kalau ada sesape nak bg adiah aku kasut ke selipau ke..size 6 ok..


Bila dah cuba & takde cacat cela..aku pun terus sarung..bgtau auntie..'i mau pakai terusla auntie..'. Auntie pun kata 'ok2, no problem..lamai org ini mcm..'. Aku pun byr & masukkan kasut yg aku pakai sebelum tu ke dalam plastik beg..punye xcited nak pakai sandal baru..poyo je aku ni..


Jalan2 lagi..jalan2 lagi..sampai penat..ari pun dah kul 6..kami pun gerak balik..sampai umah punggah2 brg..aku pun amik plastik beg isi kasut aku tu, sbb nak letak atas rak kasut..tetiba..Alamak!!!!! sebelah je yg tinggal!!!! cari punye cari, takde..aduhai la..camane ni? nak call auntie kedai tu tp masa byr takde amik resit..nak patah balik dah maghrib, beb..sudahnye aku diam terduduk sekejap..nak amik ke tak nak..nak amik ke tak nak..aku pasrah..huhu..


Bila aku cite kat HB, dia bantai gelak kat aku..geram pun ada kat dia..dia kata takde rezeki aku nak pakai kasut tu lagi..huhu..to Syila & Huzi..kasut yg dimaksudkan adalah kasut berbunga Oren..yg akak beli dgn awak tu, Syila..di Plaza Kotaraya, JB..skrg Kotaraya pun dah tak bukak lg..kalau ada pun mana ada org jual kasut sebelah je..hampeh je aku rasa..


Apa aku nak buat dgn kasut yg tinggal sebelah tu?? kenangan..kalau g kedai smlm tu, agak2 auntie tu simpan lg tak kasut aku tu? Mesti auntie tu gelak2 kat kedai tu sbb aku tertinggal sebelah kasut, kan???? hua hua hua hua....