Nice 2 share..

"Make urself a better person and know who u r be4 u try and know someone else and expect them 2 know u.."

Thursday, June 7, 2012

Kembali pd xtvt lama..

Lama sungguh rasanya aku tak membelek novel..asyik dgn majalah je..tetiba 1 ari tu dlm lif, ternampak ofismet aku si Ela bawak novel..cite punye cite dia kata novel yg dia baca tu tak best sgt tp sbb dah beli kena bacala jugak..tp dia kata ada 1 novel ni mmg best, baca baru sampai muke surat 7, dah nangis bagai..rabak mata la dibuatnya..aku apalg, teruja dan meng'offer'kan diri utk baca la..pinjam..pinjam..gitu..

Bila dah dpt tu, xcited membaca..betolla, intro dah sedih..tp aku idak le muke surat 7 nangisnye..muka surat belas2 la..aku tak hengat plak pagenye..waktu tu dlm bas otw balik umah..aduhai..ssh nak tahan airmata..sudahnya tutup buku n pandang luar tingkap bas..kasi kering airmata..mihahaha...
Ni ler Novel yg dimaksudkan..
Baca punye baca, amik masa gak la sbb aku ni kan byk sgt agendanye..end up aku abis jugak baca novel ni..hepi ending n jalan citenye mmg best!

Penangan novel ni, buat aku tak masak, leka, rabak mata nanges dlm lrt n bas taw!

Korang carila novel ni n baca k..

Cousin's Wedding di Kg..

Tanggal 26th May 2012, family aku ada majlis besar2an gitu..wedding sepupu aku yg sorang ni..Armas aka Ct dgn pasangannye Hafiz. Tahniah k. Dah 2 tahun takde majlis, rindu nak ada majlis..nah ni dia majlis pun berlangsung dgn meriah dan jayanya..Alhamdulillah.

Tema majlis: Red & Gold. Pilihan Ct dan abahnye aka Pak Long aku ler..

Itenary majlis: Nikah jumaat malam sabtu, berinai..Pagi sabtu ada khatam Al-Quran, kemudian ptgnye majlis bersanding..

Suprise dr pengantin: Puan Ct kita ni sempat lg menyanyi taw..lagu Menyintaimu by Kris Dayanti..so sweet..terbuai2 tetamu yg hadir dgr Puan Pengantin kita menyanyi..sib baik sore ok..

Bila lg nak ada majlis besar mcm ni ye..dah tentu2 adik bongsu aku plak..sbb dia sebaya dgn Ct..biar masa yg menentukan..adik aku pun tak abis blajo lg..final semester skrg..tgh pulun nak exam ni..gud luck, sis..

Ct & Syahi (both r my cousin)
Cantik.. :-)

Ct & Hafiz
 Serba sikit aku sedey gak si Ct ni dah kawen..sebab sedey pulak? Sejak aku ddk kl semula ni, aku selalu balik kg dgn dia naik Honda City dia..sembang2 cite suke duke, cite menyampah, meluat seme ada..ha ha..mungkin aku akan rindu saat2 menunggu dia kat umah sewa aku tu..tepon/sms tak jawab ghupenye tetido..mcm biasala, balik kul 9@10 mlm dari KL..parents kat kg plak dok tanye dah gerak lom..? tak gerak2 lg dari KL..redah malam berdua..mengantuk2..he he..pasni ada peluang balik sama lg tak ye..? ha ha..Mesti la ada kan..tapi bertiga pulak..he he..


Kete Ct yg selalu aku tumpang ittew..

Wednesday, May 23, 2012

syedapnye..

he he..korang ada? takde kan? aku ada..ini pun kakak seketeri aka Cik Bedah bagi aku..yg buat aku terharu pepagi yg hening tu, dia dah bgtau ada benda nak bagi..tup2 kek ni dia bagi..beralaskan plate royal london gitu..so bila makan pun kenala ala2 berada di London..ha ha..

Kek yg sedap ni aku dah lupe namanye..huhu..tp tak silap aku kek tu sponge cake..letak cream cheese je..




Tu dia brekpes dgn cake ye..jgn jeles..

Ada lg..tunggu...

Credit to Cik Bedah..

Akhirnye aku bekesempatan nak tunjuk kat korang red velvet yg kakak seketeri bg aku..cuba korang tgk betul2, betapa cantik, mulus kudusnye cupcake tu..sedap giler..dah lama dah dia beri kat aku tp aku yg tak nyempat2 nak updet kat sini.. 



ada 'love' gitu kat cream cheese tu..


gambar dari tepi plaks..nak tunjuk red velvetnye..he he..

Aku biasala bila ada makanan sedap nak share gak dgn kawan2..utk aritu aku share dgn sorang mamat ni..aku suh dia rasa je..pastu aku kata kat dia 'sedap giler' kan? dia pun 'a'ah sedap giler'....pastu asyik mengejo aku je sbb nak lagi dan lagi dan lagi dan lagi...oh tidak!..larikk..

apapun aku dpt abiskan dgn jayanye di rumah dgn penuh kenikmatan..

Bila nak dapat lg..? hehe...

Sunday, May 6, 2012

Crite Cinta Buat Emelda..

Memandangkan aku selalu je sampai umah awal..so, aku sempatla melayan tv..cite yg baru habis aku layan adalah crite Cinta Buat Emelda..

Memula aku tak layan sgt sbb macam tak brape nak syiok je..tp lelama aku rasa syiok plak..so layankan je la..Hujung2 cite baru terbongkar 1 per 1 rahsia sbnr Emelda dan kembarnya..soklan aku, masih ada ke pompuan setabah, sesabar Emelda yg sanggup berkorban segala2nya demi kembarnya..sanggup simpan rahsia bertahun2..kalau betul masih ada org setabah tu, mmg aku salute springgg la..

Kenapa aku rasa terpanggil nak share benda ni kat sini..entah, aku pun tak pasti tp aku suka character Emelda..tabah, sabar, tenang, tak mudah melatah, independent..menerima takdir hidup yg ditakdirkan utk dirinya, sambil dlm masa yg sama memajukan diri sendiri..

Mampukah kita menjadi setabah itu...? :-)

Saturday, April 14, 2012

Blog..Blogger..

Lama jugak aku tak membebel kat sini..tak sempat la wei..ke sana ke mari..arini aku duk dendiam kat umah sewa aku ni..mula la aku menggoogle blog2 yg aku suke tgk..suke baca..resepi2, cite2 menarik..Antara yg aku minat baca blog Ben As'Ari (betul ke aku tulis ni...?), blog Dapur Tanpa Sempadan, Yummylicious emenda ek..tak hengat...gitula aku, tgk2 tp tak hengat..maklumla dah bubuh siap2 dalam peberet..

Pandaikan diorang ni mengayat dlm blog..ada je modal utk mengayat dan semestinya ayat mereka power2 belaka..buat aku jd khusyuk bila membaca..seharian tanpa ingat makan & minum..ralit sungguh..sampaikan asben call tanye wat pe? tgk fb/blog..pastu petang nak maghrib dia call lg...tgh wat pe tu? baca blog..tak habis2 tgk intenet..tetiba dia bgtau aku yg dia balik kg tak bawak Tab dia, sbb intenet kena barred! Alamak, sorry tak byr lg..adus..Sbnrnye aku dah byr tp yg aku punye..dia punye lupa plak..dok tunggu bil sbnrnye..takpe nanti kita byr k.. :-)

Memandangkan seharian aku asyik mengadap intenet jer, sudahnye aku lunch kul 6.30ptg hokkay! Aduh, tu pun stlh perot bebunyi2..aku hanya masak spiral pasta goreng tuna..sedap ke? sedapppppppp..tak rasa mana korang tau..aku je yg tau..hahahaha..oklah, aku kena gak stop utk hari ni sbb aku nak tukar pd xtvt lain..pedih dah mata aku ni...see u....

Saturday, March 3, 2012

Weekends..

Weekend tiba lagi..
Apa korang buat weekend mcm ni? ada yg memasak, try resepi baru, ada yg yg jalan2 dgn family, ada yg bersantai di umah ngadap tv, ada yg balik kg..aku..weekend yg penuh dgn ke sana dan ke mari..
Sejak aku keje kat kl ni, hidup aku byk atas jalan..weekend tiba je mula fikir samada balik jb, batu pahat, melaka atau duduk kl berehat..memang memenatkan, meletihkan..ramai yg pertikai cara hidup aku ni yg ke hulu ke hilir ni..dan ramai yg tak sanggup laluinya..alasan demi alasan aku dgr..namun aku pekakkan telinga wlupun kekadang hati aku sakit..bagi aku inilah yg dinamakan pengorbanan..hanya aku & DIA yg tau kenapa perlunye aku berada jauh dari keluarga..
-home sweet home-
So, last 2 weeks aku balik ke jb..rumahku syurgaku..rasa seronok tp tak lama..sebab dah kena balik kl semula..aku plan nak amik cuti & duduk umah lama2 cikit..huhu..
Last week, aku balik melaka pulak..umah parents in law aku..buat pertama kalinya sejak aku jadi menantu, aku duduk dapo sorang2 memasak..sebelum ni tiap kali waktu memasak mesti aku & mil aku akan duduk di dapo..sambil memasak, sambil sembang2..aku pulak akan tolong2 je sbb mil akan masak utk kami..kali ni situasi berbeza..sejak mil aku sakit, dia dah tak turun dapo lagi..biarla dia berehat..aku pulak yg sesekali balik ni memasak..apa rasa masakan aku..? segala rasa ada, tawar, masin, masam seme ada..hubby dah biasa rasa masakan aku yg mcm2 rasa ada tu..tapi family yg lain jarang2 makan masakan aku..mesti susah jugak nak terima..takpelah, learning process..cuba perbaiki dari masa ke semasa..
Next week, ada wedding plak kat Sg. Siput, Perak..bercakap pasal sg. siput ni..nak tergelak pun ada sbb kawan aku ni 1 ari tu dia g sg siput..so, aku tanyela wat pe g sana..? korang tau apa jawapannya "..cari siput kat sungai.." aduhai..mcm2 la..apapun nak g sg siput sbb nak tgk anak sedara yg sorang tu...