Nice 2 share..

"Make urself a better person and know who u r be4 u try and know someone else and expect them 2 know u.."

Tuesday, October 18, 2011

Serba ' kura-kura'..

Sambil dengo lagu, ada mengantuk sikit2..aku pun cuba bukak intenet yg serba 'kura-kura berjalan' ni..Member sblh ni tak dtg plak, aduhai takde member sembang ler..mana ntah..aku ingatkan di pi dengar talk kat Maju Junction..tapi tak masuk2 pun..



Gambar ihsan yahoo..kiut..kiut..



Hari ni ofis lengang sbb all the Managers and above g dengar talk by Tun Dr. Mahathir di Maju Junction..Leadership Talk dekat one of the conference room kat sana..aku tak hengat..Attendance = compulsory.


Disebabkan intenet yg 'serba kura-kura' ni, dah membataskan aku punye surfing..keje2 part time aku as a silent reader pun terganggu secara tak langsung..hahahaha..

Cau cin cau..

Monday, October 17, 2011

My office..today.

Aduyai..sejuk tul opis ni..mau kejung aku kalau tiap2 ari mcm ni..bos aku takde 1 minggu, so dia bg aku keje sikit utk disiapkan..taraaaaaaaaa..dah siap pun..maka aku pun cari keje lain plak..datang mengacau 'abg jono'..Abg jono kata petang2 nanti dia dapatkan dokumen utk aku, maklumla dia kan otai kat sini..tetiba tgh aku leka berangan, abg jono datang..Nah! ambik ni..awak nak sangat tadi, kan? ler..kata petang! kenapa dah datang? Emm..takpelah, hamek je la..Abg jono pun takde keje gak..hahahahaha..bercakap pasal abg jono ni, sbnrnye nama dia sedap je..tp dia digelar abg jono kat sini..aku pun tak buat backgound checking lagi..hahahaha..i pollow..


Tgh aku leka buat keje, tetiba mamat sblh aku ni tegur aku..dia tanye pasal cctv kat depan aku plak! selama hampir 3 minggu ni aku tak perasan pun ada cctv kat situ..alamak!! abeshla, pangai buruk aku, mengantuk di ofis, main2 sms, tepon2..hahahahahaha..aku bgtau mamat sblh aku ni, rasanye tak function kot cctv tu..hehe..kompiden je..tetiba terasa nak tanye plak kat budak2 kat sini..budak2 tu kata cctv tu 'berfungsi'! adei..kejung skali lg..dah le btl2 depan aku..bila aku meronda dlm ofis ni, ghupenye ada byk lg cctv...emm..selama ni aku cuma nampak cctv depan lif je..tu le len kali perati dulu sekeliling..jgn main taram jer...


Buat keje sambil dengo lagu..ok ler tu..kalau tak ngantuks! office ni senyap sunyi je..riuhnye bila waktu dah nak lunch & dah nak balik..tapi ada gak 1 group tu, ketawa2..rasa mcm nak join tapi malu2 plak..hehe..tgh dok leka baca dokumen, tetiba sorang ofismet aku dtg bwk sampul surat..ofismet aku kata "akak baca dulu, pastu pass kat org lain plak k.." ?? bila aku baca kat dpn sampul tu ghupenye donation utk sorang staff kat sini sakit..nak tolong meringankan beban..mmg aku tak kenal tp mudah2an dgn iringan doa & sumbangan yg seberapa tu dptla meringankan beban dia..takdelah mention sakit ape kat envelope tu..cuma bgtau sedang sakit & menjalani rawatan..bila aku tanye semula kat ofismet aku, ghupenye cancer colon, tahap 4. Aduhai..sedih dgr..mudah2an dia tabah menghadapi dugaan dari Allah ni dan moga cepat sembuh dan dapat menjalani kehidupan seperti biasa. Takde yg mustahil dlm dunia ni, dengan keizinan Allah. InsyaAllah.


Kita yg masih sihat ni, byk2 bersyukur dan berdoa k.

Sunday, October 16, 2011

Husband's Besday..

16 Oct..hepi besday to my beloved husband..Moga dimurahkan rezeki, dipanjangkan usia supaya dapat terus menghambakan diri pada-Nya, kebahagiaan sentiasa mengiringi hingga ke syurga..Amin.



Memandangkan minggu ni aku balik JB stlh 2 minggu di perantauan, memulakan karier baru..aku pun rasa tak sabar2 nak meninjau2 umahku syurgaku ittew..hehe..apa ku rasa? orange! tanaman aku kering kontang, tak kurang juga yg mati kelaparan & kehausan akibat cuaca panas & tak di siram air..aduhai..pokok cekurku 1 pasu dah kering mcm kerepek gittew..lupakan pasal tu, sbb dah terjadi..huhu..kali ni dah pesan siap2 kat en hubby, siram2kan pokok2 yg ada tu..pokok daun kesom, serai, kari, pokok limau purut, pokok cekur..


Orait, berbalik pd besday husband aku ni..takde hadiah istimewa utknye..cuma aku dpt belikan 1 enpon Nokia E90 2nd hand utk dia..dia suke sgt enpon tu dari sejak enpon tu kuar kat market..enpon tu aku dptkan dari ex-boss aku dgn harga yg berpatutan..memandangkan kami saling kenal antara 1 sama lain & aku bgtau nak sgt enpon tu utk besday en hubby..thanks, IMD kerana bg aku reasonable price 4 the enpon.. :-). Tak lupe jgk teddy bear dr lovely lace letak di kereta utk teman dia driving everyday..hehe..



Macam biasa, rasa tak sah besday tanpa cake & makan2..Tmpt favourite kami, secret resepi..Mlm tu kami ke JJ, Tebray City..itu yg paling dekat & convinient..Menu pilihan dia kali ni..taraaaaaaaaa..apapun yg penting hepi..


Heppi Besday!

Tuesday, October 11, 2011

Apa korang tgh buat tu??

Bila sampai waktu lunch..aku teringat member makan aku yg aku tinggalkan di jb..seriously, berat badan aku naik masa di sana..seronok la kan..selama ni cekeding je..skrg pun cekeding gaks tp bleh la..aku kena teruskan usaha tu..wlu diorang jauh dari aku..tapi aku tau, diorang pun akan ingat kat aku gaks..cuma kekadang diorang tak mengaku!!!! haha..


Keje plak, sbnrnye ada gak gangguan tp ada tmpt nak merelease tensen kat sana..menyorok kat library sambil mencangkung..pastu makan..gelak2 kuat..tu kat library tu! ke mana pun, kena marah ke ape ker..gelak ttp irama yg sama..hahaahahahahaha..rindu korang la, wlu korang tak mengaku rindu aku..!!


Semua2 diorang tak nak mengaku..sampaikan bila diorang dpt tau aku nak berenti, diorang kata 'tak mo pandang belakang..'. Maknanye abis aku keje situ, diorang tak mo contact2 aku lagi..tutup kitab aku sebagai kwn diorang..apapun aku tau diorang tak sampai ati nak buat aku mcm tu..sbb aku ni ttp kwn diorang..aku bkn sesaje nak berjauhan dgn diorang..tp mcm yg aku selalu kata kat diorang 'komitmen' yg membuatkan aku kena gak berpisah dgn diorang..


korang..! apa yg korang tgh buat skrg?..tingat aku yeeeeeeeee..hehe..


rindu korang..!

Friday, October 7, 2011

1st Day yg 'macam2 ada..!'

Melalui hari2 baru di tempat baru agak menyulitkan..tp biasala..kena hadapi dgn tenang..bukan tak pernah laluinye, kan? be strong..apapun yg kelakarnye arini 1st day aku keje dgn mata bengkak2 sbb byk menangis..kenape? hahahaha..kata menangis, gelak plaks..bukan ape, mak tepon malam tu, menangis..sedih sbb berpisah dgn aku semula..selama 2 tahun ni dia dah seronok sgt sbb aku dekat dgn dia..call je mesti sampai umah..skrg ni susah ler..apapun HB ada di sana..mak jgn risau k..hidup ni perlukan pengorbanan, mak..InsyaAllah, doakan anak mak ni berjaya & selamat k..


Pagi ni aku g keje naik bas gitu..camane nak naik bas ni? dah lama beno aku tak buat keje2 ni..sampai je bus stop, beranikan diri tanye kat indian lady ni..tanye brape tambang naik bas tu? maklumla..9 tahun lalu rm0.50 je ke lrt station..sis ni kata rm1 je ke mana2 destination..ok la tu..TAPI..kena guna kad plak!!!! aduhai kad amenda plak aku nak touch ni?? kad security umah BDO, boleh? merapu..

Driver bas suh aku naik bas blakang plaks..aku pun ikut je la kata dia..with no argument hokkay..bila aku naik bas blakang, driver tu cakap apa tau "amenda la driver bas depan tu..cuma awak sorang je yg takde kad tu, terima je la cash.."..pastu dia bebel lagi.."sepatutnye wlu dah ada sistem kad, tp waktu2 emergency ni boleh je la bertolak ansur.."..aku jd serba salah plak sbb dah buat driver bas tu membebel..aduhai..aku iyekan aje..maklumla 1st day kan..jgn nak sebok2 plak..pastu ghupenye bas yg aku naik tu tak pegi lrt station..tp dia lalu kat federal highway..sib baik aku ni pernah jd warganegara pj..so takle aku sesat barat..aku pun turun kat Asia Jaya & terus naik lrt dari situ..sampai gak aku kat ofis dgn jayanye buat hari pertama...pegi dah selamat..camane dgn balik plak?

Balik awal arini..sbb amenda pun tak dpt lg..ni la masanye aku nak melilau2 cara camane nak balik umah..balik dah ok sbb aku dah dpt 'temporary ID Card' so aku naik all the public transport under my company, FOC..syukurla..so dalam masa aku dok melilau dlm bas sbb bas tak gerak2 lagi, tunggu penuh skit la..tetiba aku ternampak indian lady yg aku tegur pagi tadi tu naik bas..hahahhaahahahhaa...sudah selamat aku..sbb dia akan turun tmpt sama pg td aku naik..tak gitu cik Bedah? Aish..apapun aku still jgk melilau2 tgk kawasan..sbb mungkin arini je aku sekali naik bas dgn dia..esok lusa lom tau lg...apapun hingga hari ni, aku dah ok dah..he he..kejap je..layannnnnnnnnn..

Environment tmpt keje baru..Alhamdulillah, setakat ni..best sgt..dpt bos yg baik & understanding..harap berjalan lancar sampai bila2..InsyaAllah.

Thursday, September 29, 2011

Sendu..Sentap pagi hari..

Pagi ni, hujan turun dgn lebatnye..mcm tu la perasaan aku yg sbnrnye..sayu, sendu..nak melangkahkan kaki ke tempat baru..sayang nak tinggalkan umah, sahabat, jiran..dan HB. Semoga usahaku ini mendapat restu dan rahmat dari-Nya. Moga urusan harianku juga dipermudahkan..


Ekceli, bukan aku tak pernah travel sblm ni..dah biasa dah..cuma ingatkan dah berakhir bila aku 'katanye' dah settledown kat JB ni..apapun rezeki, jodoh, pertemuan, perpisahan tu di tangan-Nya. Aku redha. Cuma travel kali ni tak sama dgn dulu..dulu beramai2..skrg sorang2..dulu kete, minyak, tol kampeni support..skrg sendili bayo maaaaa..adei..cobaan..dulu naik kelete, skrg naik bas turun bas, naik ketapi turun ketapi la kots..aeloplane?? telebey sudaa..


Apala yg aku membebel pepagi ni..skrg kul 8.00am tau 30/09/2011 (jam kat blog aku ni salah..dah cuba baiki tapi tak berjaye..sengal le tu)..sepatutnye aku berkemas, siapkan brg2 keperluan aku sblm aku bertolak balik kg, amik parents aku dan gerak ke kl..yg bestnye pagi2 aku dah call mak..mcm biasa mak akan report kat aku..


report kali ni berkenaan ayam, petai dan sawit..Mak kata ayam cina dah beli 12 ekor..seme ayam2 jantan yg bujang2 tu..see, cina suke makan ayam kg..kita plak suke mkn ayam bando yg di'suntik botox' tu..aku?? ofkoz la parents aku supply ayam kg..kalau masak asam pedas atau ungkep (masakan org jawe la..) mmg mabeles..tp 4 ur info, aku jarang masak ayam kat umah sbb HB x makan ayam! lalalalallalalalaa..jgn tanye aku kenapa?? pening aku nak jawab ok..pastu petai plak..emm..petai org dah kait smlm..mak kata, byk..pokok petai tu sepokok jer depan umah (sepohon petai daunnye rimbun..lebat bunganye serta buahnya..ada pun lagu..) tp Alhamdulillah, hasilnye berbaloi2..dan last skali sawit abah..pun dah disabit smlm..aku bukan ape, senang skit la nak bawak parents aku berjalan kalau urusan harian diorang pun dah selesai..kalau tak, asyik nak balik sbb tingat ayam, petai, sawit..aaaaaaa..lg 1, beruk! (malas la aku naka cite pasal beruk ni)..hehe..punyela susah parents kami nak dtg umah kami sbb teringatkan ayam2nye.. sampaikan HB aku ckp kat derang, bawakla ayam2 tu dtg jb, byk bilik kosong! hahahhahahaha..jahat molot ni! hahahhahahhhaha..


hahahahahhaha..hahahhahahahahaha

Wednesday, September 28, 2011

Perihal Laptop..

Lama sunggu aku tak berblog ni..sibuk tak bertempat..sabo je la..wlupun Syawal melabuh tirai smlm..tp tak salah kalau aku nak ucap Selamat Hari Raye Maaf Zahir & Batin, ek..belated pun belated la..aku harap pasni aku dapat berblog mcm biasa..mcm sebelum2 ni..he he..


Sbnrnye, aku nak gtau laptop kesygnku dah baik dari 'demam menggigil'..betul la..sbbnye screen dia bergoyang je atas bawah..sampai pening pale aku dibuatnye..tanye kawan2 katanye mahal ganti screen tu..dlm rm700++..adei..baik beli baru kan..tp tu le sayang plak kat laptop ni, baru nak masuk 3 tahun umonye..lgpun ada sentimentol value masa beli dulu..15 oct 2008..he he..beli emergency gara2 adik nak siapkan assignment masa dia blajo kat politeknik, jb..desktop adik kat kl plak, abg dia pakai nak buat assignment gak..so, inila dia hasilnye..


thanks 2 my hubby sbb baikinye..he he..tak mahal sgt la..rm370 termasuk upah..kat mana baiki? Danga City Mall, ok..promote skit..lgpun dia nak baiki segera sblm aku berhijrah..laptop dia ada tp tu kampeni punye.. tu dia nak wat keje dia laa..aku ada je desktop ni..ni amik adik punye kat kg..pinjam kejap sbb laptop demam..abis adik pakai ape? dia suda ada yg lain laaaaaaaaa..



Desktop ni penyelamat aku waktu boring..Tq, dik..(yg sepah2 tu abaikan, k..)





Lalalalala..dia dah baek 'demam menggigil'..haha..


Tapi kan.. arini aku dpt detect mcm ada yg tak kena dgn laptop ni..ada keypad yg tak function..'end' dah terbenam, cursor tak leh g kiri kanan..program dlm ni..ni nak kena anto klinik lg nih..aduih, kopak lagi ler..sabo ye shayang........