Nice 2 share..

"Make urself a better person and know who u r be4 u try and know someone else and expect them 2 know u.."

Wednesday, August 17, 2011

He..He..Wat pe tu?

Adei..kisah bermula bila aku sent sms camtu.."he..he..wat pe tu?" then aku receive the same sms 2 times from the same person..1st time at 6.54am, yesterday and 2nd time at 3.57am, today..adei..virus or got problem with the phone? i also dun no..




Why i'm so sleepy today? please la..i've a lot of work to do..

Tuesday, August 16, 2011

Kisah Drunker, Glue Sniffer, Drug Addict di jalanan..adei..

Adei..arini aku nak cite pasal pemabuk2 (drunker or glue sniffer or etc..)..kenapa tetiba aku nak bercerita pasal ni plaks?? kejadian ni berlaku isnin baru ni..


Alkisah, pg2 aku sampai tmpt parking kete..mcm biasa..terfikir ape nak buat ni? nak brekpes tak boleh plak sbb bulan pose kan? masih terlalu awal utk masuk ofis..so aku pun keluar kete & g kedai mamak beli newspaper..mcm tu la rutin aku kalau sampai tmpt parking awal..tetiba aku ternampak sorang mamat pakai baju 'guard' ni, yg penting bukan bangsa kita la, dok terkejar2 kat sorang bos keje bank berdekatan tu..aku fikir dlm ati.."biasala tu, dia respek bos dia so, dia anta bos dia depan pintu ofis..". Aku pun teruskan niat beli n/paper tu dan patah balik ke kete..tetiba aku nampak mamat tu kejar 1 kete yg baru masuk parking ni..aku perati ape mamat tu buat? ghupe2nya dia mintak duit parking dari kete2 yg masuk parking kat situ..berani dia! semua org x layan..pastu tetiba aku dah nak sampai kete..dia dah perati aku..aku perati kat dia..alamak!


Aku nampak uncle yg jaga parking kat situ..aku g kat uncle..sib baik uncle ada taww!

Aku: "Uncle! nape dgn org tu?"

Uncle: "U jgn layan itu org! dia tu kacau saje..u terus je jalan..jgn layan!"

Aku: "Tapi, I mau ambil brg dalam kereta! (aku dah tertinggal kain telekung, nak tukar kasut etc..maklumla td niat nak pegi beli n/paper kejap je..)

Uncle: "Oo..ada barang aa? Takpe..takpe..saya temankan u pegi kereta.."

Kami pun jalan pegi kete aku..pastu brani jugak si mamat ni kejar & mintak duit kat aku..tp sib baik aku bawak 'hero'..so aku punye hero sudah marah sama itu mamat..

Mamat: "Kak, duit kak.."

Uncle: " Hei, u jgn kacau ini orang la..dia sudah bayar sama saya..u cari org lain la..haiyaa!"

Mamat: "Yela..yela..(dengan muke tak puas ati..pegi pastu kejar kete lain pulak)


Pastu Uncle cite la kat aku mamat tu mabuk..keje guard..selalu takde cuma entah kenapa aritu ada plak..dia ada geng tau! tp geng dia tak mabuk..geng dia yg suruh dia kejar2 kete masuk mintak duit..masalahnye bila dia dah amik duit, dia tak letak kupon parking pada kete..so nanti kete kena saman dgn mbjb..adei..terukkan?? menyusahkan org betul!


Aku mmg agak takut dgn org2 yg 'weird' ni..kekadang otw g ofis, ada yg terlentang tido ke pengsan pun aku tak pasti..kat tgh2 jalan org lalu lalang tu..kat corridor..samada drunker, drug addict, glue sniffer etc..tp mmg aku takut..kekadang ada gak yg bila kita tgh jalan sorang2 dia attack, follow & mintak duit..tu yg aku x gemar! pernah 1 ari tu, aku dpt balik awal tp disebabkan ada 'follower' yg mintak2 duit ni..aku terus patah balik ofis & balik lambat..tunggu kawan.


Moral of the story..kena perati kawasan kalau kita berjalan tak kira jalan berdua apatahlagi sensorang..kekadang kita tak perasan..tp tu la aku muskil tul, kat tgh2 bandar mcm ni pun diorang ni bersepah2..Apa kes? Apa tindakan selanjutnye? entahlah..

Friday, August 12, 2011

Kisah campur aduk..referring to jiwaku yg kacau!

Hati gembira mendapat surat darimu..arghh..itu lagu hokkay..realitinya gembira ke aku bila dapat berita ittew?? ehem..only God knows..kadang2 fening aku fikirkan..apapun aku kena strong ok..dengan semangat & kekuatan yg Allah beri pada aku ni, InsyaAllah. Mcm tu juga dengan kata2 perangsang dari DD, buatkan aku rasa bersemangat semula..perkataan "pertimbangkanlah" dan "rezeki itu dari Allah, kamu yg berusaha.." betul2 buat aku fikir & fikir dari masa ke semasa hingga sampai waktunya..Semua yg berlaku ni adalah ujian dari-Nya. Sejauh mana aku mampu untuk menghadapinya? Hanya Allah yg tau..setiap yg terjadi juga perlukan pengorbanan..Aku serah pada-Nya, Tawakkal pada-Nya kerana Dia yg lebih Mengetahui apa yg terbaik utk diriku..keputusan di tanganku..


Agaknye dlm blog aku ni dah brape byk 'question mark' ek? haha..


Aku seorang pemikir..teringat semula pada cite ni..ada cite plakss..ingatkan dah nak tutup entry dah..1 ari tu aku g teman ofismet aku anta dokumen kat jkr, kl..biasala dia akan bwk aku sbb masa dia nak naik anta dokumen, aku kena jaga kete kata bawah..dah hujung2 projek, driver pun dah tak byk..masing2 ada keje, anta itu la ini la, ke sana sini..so, bukan dia tak bleh g sorang tp susah sikit maklumla takde parking kat jkr tu..so, aku akan bawak kete pusing2 sampai dia turun semula..pastu nak dijadikan cite..aku biasala suka berfikir mcm2..so ddk dlm kete dendiam je..


ofismet aku tegur, "kenape oak senyap je? Oak x mo cakap dgn kome, ke?"

aku pun jawabla.."Kome dok fikir la, sbb tu kome diam je..".

At last dia ckp kat aku.."Amenda yg oak dok fikir tu..oak ni banyak beno nak mikir, mcm ada anak 10..!".

Aku pun tergelak dengo dia punye statement..hahahahahaha..


Musykil ofismet aku ni ngan aku, dah le nak bukak radio lagu bingit2 kena marah ngan aku..aku suruh bukak lagu slow n radio sinar je..

Aku: "Boleh tak oak jgn bukak lagu bingit2 ni kalau oak rasa oak nak bawak kome?"

Ofismet: "Alaaa..kome tak bule dengo lagu pelan2..kome rasa letih! kome rasa nak tido oak tau tak?"


Bila dah tgh hari nak lunch, ofismet aku benti kat 1 restoren ni..dia kata best makan situ...

Aku:"Apsal oak benti sini? Nak buat amenda kat sini?"

Ofismet: "Makanla apa lagi..kome dah lapo ni.."

Aku: "Alamak! kome pose la arini..pose ganti..kalau oak nak makan, oak g la, kome ddk dlm kete, tunggu oak.."

Ofismet: "Ler..oak ni selalu mcm ni..kalu oak kuar ngan kome asyik pose jer..emm..takpelah..kita p tmpt lain pulok la..takkan kome nak makan sorang2..tak best la camtu.."

Sudahnye kami g nengok pelancaran kete proton Exora..Ingat lg kat Bangi masa tu..Musykil gak camane kami g jkr, kl bleh sampai ke Bangi?? hahahahaha..konon2 tersesat la tu....huhu..teringat kome kat oak, SSS@S!

Wednesday, July 27, 2011

Selamat Hari Ulangtahun..



..Wishing hepi besday to myself on 23rd July..Moga diberkati dan dirahmati perjalanan hidupku ini..Segalanya ku pohon dari-Mu, Ya Allah..permudahkan urusanku..Amin. InsyaAllah.


Kebahagiaan dikongsi dgn kehadiran mak & adik ke rumah dgn kek yg mak buat sendiri khas utk 'besday girl'. Abah pulak x dpt nak datang sama sbb ada kenduri & gotong royong di kampung..Gambar akan aku share di lain post k..Bukan tu je, dengan bermacam buah2an juga..durian, manggis, langsat, lauk pauk..terima kasih mak & abah atas ingatan tu. Dah tentu mereka ingat pd kami yg 'hantu durian' ni..sebab tu diorang tak lalu nak makan & hantar ke rumah kami..bukan kami sengaja tak nak balik kg tp merehatkan diri seketika..he he..



Gambar ihsan google.




Semoga kami akan sentiasa melalui hari2 yg menggembirakan & membahagiakan ni bersama-sama insan tersayang. Dan moga hajat kita nak ke 'sana' bersama-sama tercapai. Tak sabar rasanya..kalau difikir2 boleh mengalir airmata ni..dan waktu menaip ni pun, dah rasa sebak di dada..membayangkan keindahan, ketenangan, keseronokan dan bermacam2 lagi..apatahlagi ketika menadah tangan memohon pada-Nya. InsyaAllah. Terima kasih mak & abah kerana cuba merealisasikan impian ini. Aku sentiasa berdoa kepada-Nya moga cita-cita ini tercapai..

Menanti dengan penuh sabar..

Friday, July 22, 2011

You don't know women..

You don't know women..korean drama yg baru main kat astro..cenel 393..he he..mulanye aku je yg layan, lelama HB pun syiok gak melayan..aduhai..tak leh la aku nak feeling sensorang..selalunye bleh plak aku senyum sensorang bila ada adegan2 romantik gittew..emm..bila HB dah join, dia bantai gelak plak..aduhai..x syioknye..lebih haru biru bila episod mlm semalam..bila si ibu bgtau anaknye yg dia terlalu sygkan anaknye sebesar ini (dengan tangan membuat bulatan yg besar)..pastu HB pun bantai gelak & cuba2 dibuatnye kat aku..aduhai, romantik jugala tu agaknya..ha ha..


Pagi ni aku terlewat gerak ke tmpt keje tp still boleh sampai awal..kebetulannye jalan tak 'jem'. Sampai di tmpt kerja HB pg td..mcm biasa aku turunkan dia..dan bila dah nak gerak, HB ketuk2 cermin mcm ada sesuatu nak cakap..aku pun turunkan cermin kete..apalagi?? sempat plak dia buat drama..toleh kanan & kiri ngan pantas pastu dia pun cakapla sambil tangan2 mendepa & buat bulatan besar.. Alamak!! HB ku suda terkena demam korea! Hu hu..


Wahai sahabat, ni semua penangan drama korea hokkay! Yg baik dijadikan teladan dan yg buruk dijadikan sempadan..wachaaaaaaaaaaaaa..

Saturday, July 16, 2011

Transformer..

Arini g tgk Transformer ngan HB..beriya dia nak tgk cite tu..aduih kemain mengantuk aku..biasala memula cite slow skit..dah nak habis tu baru syiok..bila dah abis..ala cenggitu je ker..cite ni balik2 cenggitu, penjahat mati, dikhianati..yg baik jd hero..apapun, pastinye dpt beli koleksi bekas air & popcorn tu..aku pun tak tau nape aku suke kumpul bekas air yg gambo katun2 ni..seingat aku dah ada 3 dah..start ngan upin ipin, clash of titan and now transformer plak.


(Ini gambo ihsan aku amik kat google). Aku bz la nak amik gambo..hahahahahha.


Apapun, aku ni sbnrnye suke menyimpan barang sampai jd sampah sarap..paling aku suke paper bag..semacam ada kenangan pd setiap paper bag..sejak aku pindah, aku tak jenguk2 paper bag aku dlm stor..entah apa jd agaknye..tukun kot..hahahahha..pastu aku ada koleksi kereta Ferrari Shell..ada sebakul gittew! juga aku sayang..1 masa dulu sebelum kawin aku kumpul mainan McDonalds..beli set kanak2 punye & mainannye aku kumpul..masih ada lg sampai skrg tau! Tak ubah mcm budak2 kan? Dan lagi parfumes..lagi sayang! Pasni ape plak yg aku kumpul agaknye..hehe..

Friday, July 1, 2011

Geng Bas Sekolah..hehhe

Sahabat..sering mengingatkan diriku agar berhati2 dlm bersahabat..Ada sahabat suka & duka..sahabat ketawa & mengalir air mata..aku betul2 rindukan sahabat yg boleh memahami diriku ini..masih adakah sahabat seumpama ini di dalam dunia skrg ni? Pastinya ada tp entah di mana..

Teringat sahabat2 lama aku, yg kami gelar "geng bas sekolah"..bukan sahabat2 masa sekolah..tp masa bekerja..kalau boleh diulang semula masa tu..arghhhhh..alangkah bahagianya..geng bas sekolah ni sbnrnye geng aku ngan officemates including bosses yg turun naik kl-jb beberapa tahun lepas semata2 membantu menyiapkan projek..memula temporary transfer je for 6 months..sudahnye sampai 3 tahun lebih..monday to friday kat jb..so, kami gerak from pj office kul 6am to make sure sampai jb around 9am. Kalau bulan pose, lepas sahur tu terus gerak..mmg memenatkan tp menyeronokkan..yg menyeronokkan bila tetiba kete rosak kat highway..melepak ramai2 tepi highway tunggu tow truck..adala beberapa kali terjadi..pastu tunggu kete lain yg bertolak lewat dari pj office..kalau tak balik semula pj office dgn tow truck..tp biasanya ada je kete yg lambat bertolak dari pj office tu..pernah sekali tu kena kat pedas-linggi highway..jalan kaki ramai2 masuk pedas-linggi tu..sib baik dekat ngan kedai makan..masa tu bulan pose..kami beli murtabak kat jb nak bawak balik kl utk family..end up, kami bukak kat kedai makan & makan ramai2..normally waktu pagi kami benti breakfast kat ayer keroh..sampai auntie roti bakar tu dah kenal kami..& bila geng kami tak cukup, dia mesti tanye..hahaha

Waktu pagi, biasanya lelaki yg akan drive..pastu gilir2 la kalau penat ngan mengantuk..kalau bosses ada meeting esp kul 9am..masing2 memecut sampai tak cukup jalan..hahahah..bila polis tahan..gtau ada meeting kat jb under projek bla bla bla..kompem lepas..hahahah..pastu 1 lagi bila ari jumaat balik pj, masing2 pun memecut gak sbb nak jumpe family slps 1 minggu ditinggalkan..biasanye..kami gerak beramai2..car pool..Naza Ria 2 bijik, wira 2 bijik, yg lain kembara beberapa bijik..lama2 kete2 tu semua meragam sbb byk tangan yg guna..rosak sana sini esp NazaRia..enjin prob..

Skrg kami dah bawa haluan masing2..july 2011 ni ramai yg kena retrench..sesetengahnye di serap masuk ke anak sykt lain..apapun kenangan masih terpahat di ingatan. Kami still contact each other..sometimes bila cite2 semua waktu jumpe..gelak bagai nak rak..terlalu byk kejadian berlaku suka & duka..kekadang ada yg tak bleh masuk akal pun berlaku..hahahaha..biarlah jadi kenangan.

To all my friends HI, RAR, NAY etc..bosses..IMD, NJ, SAR, etc..sentiasa dlm ingatan.