Nice 2 share..

"Make urself a better person and know who u r be4 u try and know someone else and expect them 2 know u.."

Sunday, September 23, 2012

Cite Raya yg terlewat..memanjang terlewat nih..

Hai kawan2..memanjang terlewat aku ni..aduhai..maafla takde masa nak mengupdet cite. Bz ke hulu ke hilir..keje pun ke hulu ke hilir gak..takpela kan..yg penting aku hepi..hepi ke? bolehla..Alhamdulillah, syukur.
 
So, cite raya yg tak habis nak cite ni...tentang xtvt raya yg tak berapa nak ada ni la kan..kecuali xtvt2 yg tetap. Maknanye tiap2 tahun wajib ada laaa..contohnye mcm xtvt kat bawah ni..doa selamat dan tahlil di rumah adik beradik mak aku..kami bergilir tiap tahun..mak ada 4 adik beradik, so thn ni di rumah adik bongsu mak..yg ke 4 la kan..nama pun bongsu, dan merupakan satu2nya adik lelaki mak. Kami start majlis agak lewat dlm kul 9.30mlm..sebab?? siang harinye ada marhaban lelaki..marhaban habis lewat sbb lepas maghrib sambung lg utk beberapa buah umah..takpela sbb ni pun majlis keluarga..dan kbtln tahun ni semua sepupu2 aku beraya di umah mertua masing2. gitula kami mmg berjanji...kalau tahun ni turn umah mertua, semua kat umah mertua masing2..so, nanti dptla kami berjumpa di kg serentak..kalau tak, mmg bawak haluan memasing la jawabnye.
 
Majlis berjalan dgn lancar..Alhamdulillah. Jamuan pun tak kurang hebatnye juga. Terima kasih pakcik & makcik yg bermurah hati sediakan juadah yg sedap2..satay, soto, sup tulang, kuih muih..mcm2 la..kami dtg tinggal makan jer..hehe.. :-)

Sebelum majlis bermula..(kat umah pakcik @ umah arwah atok & nenek aku - belah mak)
Selesai majlis

Sessi makan2 pula.. yummy!
 Dan keesokan harinye - hari raya ke 3, marhaban perempuan pulak..umah parents aku mestila yg pertama tahun ni sbb tahun lepas umah terakhir..Mak sediakan sarapan pagi roti jala..aku pun tolong mak menjala tau..aku menjala corak tikar..tp tak sempat nak snap gambo..bz la katakan, tuan umah. hehe..guna acuan baru yg aku beli dr blogger Kak Gee @ Fauziah Samad. Tq Kak Gee.
 
Sebahagian ahli marhaban..

Kami naik moto je..dekat kan, dari umah ke umah..

Si Ois yg teruja tgk moto byk2 n ramai org..dia mmg suka sgt dgn moto..lelaki la katakan..

Dhia Qalesya pun join marhaban juga..hehe.
 
Yg bestnya waktu ni semua pompuan keluar bermarhaban..yg lelaki semua tinggal umah, jaga umah n layan tetamu yg datang..termasukla en asben yg tinggal di umah tolong mak ngan abah sbb tetamu yg datang ramai..tolong angkat gelas, cuci gelas, isi kuih la kan...bila lagi. hehe..satu2nye xtvt yg harap2 dapat diteruskan sampai bila2. InsyaAllah.

No comments: