Nice 2 share..

"Make urself a better person and know who u r be4 u try and know someone else and expect them 2 know u.."

Thursday, September 29, 2011

Sendu..Sentap pagi hari..

Pagi ni, hujan turun dgn lebatnye..mcm tu la perasaan aku yg sbnrnye..sayu, sendu..nak melangkahkan kaki ke tempat baru..sayang nak tinggalkan umah, sahabat, jiran..dan HB. Semoga usahaku ini mendapat restu dan rahmat dari-Nya. Moga urusan harianku juga dipermudahkan..


Ekceli, bukan aku tak pernah travel sblm ni..dah biasa dah..cuma ingatkan dah berakhir bila aku 'katanye' dah settledown kat JB ni..apapun rezeki, jodoh, pertemuan, perpisahan tu di tangan-Nya. Aku redha. Cuma travel kali ni tak sama dgn dulu..dulu beramai2..skrg sorang2..dulu kete, minyak, tol kampeni support..skrg sendili bayo maaaaa..adei..cobaan..dulu naik kelete, skrg naik bas turun bas, naik ketapi turun ketapi la kots..aeloplane?? telebey sudaa..


Apala yg aku membebel pepagi ni..skrg kul 8.00am tau 30/09/2011 (jam kat blog aku ni salah..dah cuba baiki tapi tak berjaye..sengal le tu)..sepatutnye aku berkemas, siapkan brg2 keperluan aku sblm aku bertolak balik kg, amik parents aku dan gerak ke kl..yg bestnye pagi2 aku dah call mak..mcm biasa mak akan report kat aku..


report kali ni berkenaan ayam, petai dan sawit..Mak kata ayam cina dah beli 12 ekor..seme ayam2 jantan yg bujang2 tu..see, cina suke makan ayam kg..kita plak suke mkn ayam bando yg di'suntik botox' tu..aku?? ofkoz la parents aku supply ayam kg..kalau masak asam pedas atau ungkep (masakan org jawe la..) mmg mabeles..tp 4 ur info, aku jarang masak ayam kat umah sbb HB x makan ayam! lalalalallalalalaa..jgn tanye aku kenapa?? pening aku nak jawab ok..pastu petai plak..emm..petai org dah kait smlm..mak kata, byk..pokok petai tu sepokok jer depan umah (sepohon petai daunnye rimbun..lebat bunganye serta buahnya..ada pun lagu..) tp Alhamdulillah, hasilnye berbaloi2..dan last skali sawit abah..pun dah disabit smlm..aku bukan ape, senang skit la nak bawak parents aku berjalan kalau urusan harian diorang pun dah selesai..kalau tak, asyik nak balik sbb tingat ayam, petai, sawit..aaaaaaa..lg 1, beruk! (malas la aku naka cite pasal beruk ni)..hehe..punyela susah parents kami nak dtg umah kami sbb teringatkan ayam2nye.. sampaikan HB aku ckp kat derang, bawakla ayam2 tu dtg jb, byk bilik kosong! hahahhahahaha..jahat molot ni! hahahhahahhhaha..


hahahahahhaha..hahahhahahahahaha

No comments: