Nice 2 share..

"Make urself a better person and know who u r be4 u try and know someone else and expect them 2 know u.."

Friday, August 12, 2011

Kisah campur aduk..referring to jiwaku yg kacau!

Hati gembira mendapat surat darimu..arghh..itu lagu hokkay..realitinya gembira ke aku bila dapat berita ittew?? ehem..only God knows..kadang2 fening aku fikirkan..apapun aku kena strong ok..dengan semangat & kekuatan yg Allah beri pada aku ni, InsyaAllah. Mcm tu juga dengan kata2 perangsang dari DD, buatkan aku rasa bersemangat semula..perkataan "pertimbangkanlah" dan "rezeki itu dari Allah, kamu yg berusaha.." betul2 buat aku fikir & fikir dari masa ke semasa hingga sampai waktunya..Semua yg berlaku ni adalah ujian dari-Nya. Sejauh mana aku mampu untuk menghadapinya? Hanya Allah yg tau..setiap yg terjadi juga perlukan pengorbanan..Aku serah pada-Nya, Tawakkal pada-Nya kerana Dia yg lebih Mengetahui apa yg terbaik utk diriku..keputusan di tanganku..


Agaknye dlm blog aku ni dah brape byk 'question mark' ek? haha..


Aku seorang pemikir..teringat semula pada cite ni..ada cite plakss..ingatkan dah nak tutup entry dah..1 ari tu aku g teman ofismet aku anta dokumen kat jkr, kl..biasala dia akan bwk aku sbb masa dia nak naik anta dokumen, aku kena jaga kete kata bawah..dah hujung2 projek, driver pun dah tak byk..masing2 ada keje, anta itu la ini la, ke sana sini..so, bukan dia tak bleh g sorang tp susah sikit maklumla takde parking kat jkr tu..so, aku akan bawak kete pusing2 sampai dia turun semula..pastu nak dijadikan cite..aku biasala suka berfikir mcm2..so ddk dlm kete dendiam je..


ofismet aku tegur, "kenape oak senyap je? Oak x mo cakap dgn kome, ke?"

aku pun jawabla.."Kome dok fikir la, sbb tu kome diam je..".

At last dia ckp kat aku.."Amenda yg oak dok fikir tu..oak ni banyak beno nak mikir, mcm ada anak 10..!".

Aku pun tergelak dengo dia punye statement..hahahahahaha..


Musykil ofismet aku ni ngan aku, dah le nak bukak radio lagu bingit2 kena marah ngan aku..aku suruh bukak lagu slow n radio sinar je..

Aku: "Boleh tak oak jgn bukak lagu bingit2 ni kalau oak rasa oak nak bawak kome?"

Ofismet: "Alaaa..kome tak bule dengo lagu pelan2..kome rasa letih! kome rasa nak tido oak tau tak?"


Bila dah tgh hari nak lunch, ofismet aku benti kat 1 restoren ni..dia kata best makan situ...

Aku:"Apsal oak benti sini? Nak buat amenda kat sini?"

Ofismet: "Makanla apa lagi..kome dah lapo ni.."

Aku: "Alamak! kome pose la arini..pose ganti..kalau oak nak makan, oak g la, kome ddk dlm kete, tunggu oak.."

Ofismet: "Ler..oak ni selalu mcm ni..kalu oak kuar ngan kome asyik pose jer..emm..takpelah..kita p tmpt lain pulok la..takkan kome nak makan sorang2..tak best la camtu.."

Sudahnye kami g nengok pelancaran kete proton Exora..Ingat lg kat Bangi masa tu..Musykil gak camane kami g jkr, kl bleh sampai ke Bangi?? hahahahaha..konon2 tersesat la tu....huhu..teringat kome kat oak, SSS@S!

No comments: