Nice 2 share..

"Make urself a better person and know who u r be4 u try and know someone else and expect them 2 know u.."

Thursday, February 10, 2011

Apa yg penting?? Kejesame..Wonderpets! Weee..Wuuu...Waaa

..pagi rabu 9 feb, aku n HB nak g jpj kat Tmn Daya..nak renew lesen kete HB aku..hehe..tgh aku dok bersarapan ngan HB, tetiba terdgr pompuan jerit 'Hello..!" berkali2..tekejut aku..tgk kat pagar takde org..ghupenye kat pagar tepi, siap panjat pagar lg..Jiran aku sblh umah panggil. Jiran aku belah kanan ni Chinese. Ingatkan nak bg buah limau..maklumla masih dlm suasana CNY..hehe..bila aku ngan HB kuar dia kata "..anak kunci dalam..!". HB aku musykil gak.."anak kunci dalam????" skali kuar tgk2 anak dia terkunci dalam kete..aduih la sian budak tu..bb umo 1 tahun lebih..named Stephanie.


* tgk ler, kecik2 dah nak drive kete..huhu (gambo hiasan)

Apalg..aku pun tepon kawan2 yg tau camane nak bukak..diorang kata kete kancil senang je, pakai pembaris panjang..tp tu la, tak pernah terkena & tak pernah buat keje mcm tu..so mmg tak tau..!

Maka berusahalah HB cuba bukak pintu kete yg terkunci tu..Pak Aji, Mak Aji seme pakat kuar umah sbb nak tlg..cuba2 tak boleh jgk..almost 2 hrs..barula husband jiran ni balik..tak lama tu mechanic pun sampai..tp nak dijadikan cite..si suami jugak yg akhirnye menjadi hero sbb berjaya bukak pintu kete tu..

Alkisah kenapa jiran aku ni panjat pagar tepi..ghupenye kunci umah, remote pagar semua ada dalam kete..bila dia dah masukkan anak dia dlm kete utk hantar ke nursery, anak dia plak tekan car lock kat tepi tu..standard la budak2 kecik..suke tekan2 sana sini..masa dok kalut2 mak dia ajo gak suruh unlock semula tp mana la bb faham..gelak2 ada, tekan2 hon, dok idupkan signal kete..sib baik dia tak drive kete tu..so cute..huhu..

Apa yg penting?? Kejesame..Wonderpets!




Bila semua dah berakhir, kami pun gerak ke jpj..around 10am. Otw tu, borak2..tetiba sampai 1 simpang tu, HB aku pun menyusur la ke kiri..elok je masuk..polis sudah tunggu..Alamak!! aku tak pakai seat belt! habisla..mcm biasa, ke bahu jalan n mintak lesen HB aku..ghupe2nye HB aku suda langgar itu LAMPU MERAH ler.......kena SUMMON la apa lg..hu3..agak lama gak polis tu nak tulis dlm buku saman..aku bisik kat HB, tak yah "offer" apa2..biar dia saman..

Kesian HB aku, dah le nak renew lesen..kena saman plak..so 9 feb always in our minds..tiap kali nak renew lesen nanti mesti akan ingat punye! aku ngan HB bantai gelak jer..dlm pd tu bleh plak teringat kat mak aku, ckp kat HB kalau mak ada ni mesti dia dah baca doa byk2 & tentu kita selamat tak kena saman..kalau gelak2 mesti kena marah mak..biasala org tua kalau nampak polis dia takut..mulut kumat kamit baca apa yg patut..sbnrnye betul juga baca doa supaya kita tak kena saman atau apa saje..bukan gelak2! atau buat dek jer..

Aku pun heran, kenapa jalan susur kena berenti?..biasanye ada lampu kuning je..kalau selamat kita boleh teruskan jalan..apapun semua dah terjadi..

No comments: